Mag winkel producten verkopen zonder Nederlandse info op de verpakking?

was vandaag in een winkel en daar stonden frisdranken in promotie maar het viel onmiddellijk op dat die blikjes er net iets anders uitzagen, toen ik een blikje van dichtbij bekeek kwamen ze uit denemarken zonder nederlandse info, mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Bij de Op=Op Voordeelshop hebben ze vaak zulke producten, shampoo uit andere landen, maar daar zit altijd een stickertje op met Nederlands.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze blikjes waren niet voorzien van zo'n stickertje

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet.

In deze mededeling wijst de Commissie erop dat de etikettering van voor verkoop aan de eindgebruiker bestemde levensmiddelen moet worden aangebracht in een voor de consument gemakkelijk te begrijpen taal; in de regel zal het daarbij gaan om de officiële taal/talen van het land van verkoop. Het gebruik van termen of uitdrukkingen in een vreemde taal, die door de consument echter gemakkelijk worden begrepen, moet evenwel worden toegestaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
België heeft Nederlands, Frans en Duits als officiële talen, misschien dat Duits er wel opstond, was wel in west-vlaanderen niet in het duitse gedeelte van belgie....

Andere antwoorden (1)

Regels voor Belgie;
deze vermeldingen moeten:
zichtbaar, duidelijk leesbaar en onuitwisbaar zijn;

geschreven zijn in de taal of de talen van het taalgebied waar de voedingsmiddelen worden verkocht;

in hetzelfde gezichtsveld voorkomen wat de verkoopbenaming, de datum en de nettohoeveelheid betreft.