Word pedofilie binnen het nederlandse rechts systeem beschouwd als iets geneeselijks?

we kennen allemaal de afschuwlijke verhalen wel dat veroordeelde pedo's na vaak jarenlange gevangenisstraf en tbs met dwang verpleging toch weer ''de fout in gaan''
is bij dergelijke gevallen hun behandeling gericht op het leren beheersen van hun sexualiteit in de trant van dat sexuele geaardheid aangeboren is, of op het veranderen van hun geaardheid met de gedachte dat het iets is waarvan ze genezen kunnen?

Toegevoegd na 3 minuten:
rechts systeem had beter penitiare justituele inrichting oid moeten zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Helaas wel ; het wordt namelijk gezien als psychisch afwijkend probleemgedrag dat een oorzaak moet hebben en dus ook ergens een oplossing.
Zolang we pedofilie niet gaan zien als een ‘normale’ (als in : regelmatig voorkomende e3n aangeboren) variatie op het gemiddelde, die niet overgaat en geen ziekte is (vergelijkbaar met homofilie, maar met veel desastreuzer uitwerking en sociaal volstrekt ongewenst) zal het probleem in stand zoniet groeiende blijven.

Om pedo’s uit de samenleving en vooral uit het actieve circuit te halen , zijn dus heel andere maatregelen nodig dan therapie en tijdelijke opsluiting. De eerste variant zou dus meer voor de hand liggen, maar moet eigenlijk al ruimschoots beschikbaar zijn voordat iemand met dergelijke gevoelens al in de klauwen van het netwerk is gevallen en de verkeerde kant op gaat.

Zolang er echter een enorm taboe op rust en uitkomen voor dergelijke gevoelens, hoe summier ook, genoeg is voor een levenslange uitsluiting uit de maatschappij, zal het dweilen blijven als het eigenlijk al te laat is en de persoon in kwestie al praktiserend pedoseksueel is geworden. En zoals bij ALLE vormen van sex, is er dan eigenlijk geen weg meer terug. Levenslange opsluiting is dan nog het enige alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee.
Het is een moreel probleem, gelijk HIV-positief zijn en daarom niet meer vrijelijk kunnen seksen als vroeger. Ik ben van mening, dat ik in staat zou zijn mensen te doordringen, dat het weliswaar lekker is om met kinderen te spelen, maar dat het moreel verwerpelijk is omdat je die kinderen de vrije keus ontneemt. Het is vergelijkbaar met het hebben van kinderen als huisslaaf.
Ik geef toe dat ik niet zeker weet, dat je daarmee de activiteiten van een pedo voldoende kunt onderdrukken. Maar ik weet zeker dat straffen of foto+ Naw op een website niet werkt en eerder kinderen in gevaar brengt Maar ik zou het wel willen proberen.
Ik vind x jaar gevangenisstraf voor Robert M ook geen geschikte straf.

Nee ik ben geen pedo, ja ik ben aangerand door een RK ziekenbroeder (Broeder Jozef van het St Johannes de Deo in Haarlem) en ja ik heb daar nog steeds beheersbare geestelijke pijn van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie wordt niet gezien als iets dat te genezen zou zijn.

De behandeling van pedofielen is erop gericht om door middel van een aantal therapieën, alsmede medicamenten de pedofiel in staat te stellen mèt zijn "kwaal" weer in de maatschappij te worden opgenomen waarbij de kans op herhaling c.q. terugval..onder zekere grenzen wordt geacht te zijn.

Helaas blijkt in de praktijk..dat deze veronderstelling er niet zelden volkomen naast zit..en dat er tòch weer iets vreselijks gebeurt..

Men verwacht dus géén genezing..maar een 'in de hand houden van het pedofiele gedrag'

Groet,

Ton