mag een krantenabonnement stilzwijgend verlengt worden met 3 maanden?

hebben al sinds jaar en dag nrc handelsblad en wil graag gebruik maken van de iPad actie die nrc heeft. Dan moet het abonnement echter vrij zijn. NRC heeft mijn abonnement begin december met 3 maanden verlengd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dat mag.

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld een kwartaalabonnement op een krant of tijdschrift. Of een jaarlidmaatschap bij een sportschool. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar vaak wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een "stilzwijgende verlenging". Dat mag. Maar dit moet dan wel in de algemene voorwaarden staan. En uw abonnement mag nooit automatisch verlengd worden voor een periode langer dan één jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoals al is geantwoord: ja dat mag. het (vorige) kabinet was echter bezig deze regel te veranderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja helaas mogen abonnementen nog steeds stilzwijgend verlengt worden.
Wat je kan doen is contact opnemen met de NRC en vragen of ze je abonnement misschien om kunnen zetten naar je iPad.