Is het volgende toegestaan?

Stel je voor, je voegt iemand toe op MSN, diegene is 17 jaar en woont in Nederland. Heeft zelf duidelijk al vaak "hetgeen" gedaan en jij voelt je beetje 18+ gevoelens, je begint dus met diegene te praten over het onderwerp seks, je bent zelf 20, is dit uberhoud toegestaan? Zeker als het bijna uitloop tot meer dan praten alleen, zoals via de webcam? (Niet jezelf laten zien en alleen vragen naar het gezicht uiteindelijk, want verder wil je nog niet gaan)

Stel je voor diegene z'n vader gaat naar de politie, wat kan de politie dan hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Seks met een kind dat niet jonger is dan 16, maar wel jonger dan 18, is volgens de wet in beginsel niet strafbaar. Voor webcamsex zal dat niet anders zijn.
In sommige gevallen is het wel strafbaar om seks met een kind van tussen de 16 en 18 te hebben, namelijk indien er sprake is van overwicht, misleiding of een afhankelijkheidsrelatie. Voorbeelden hiervan zijn de relatie tussen een vader en een dochter of tussen een leraar en een leerling.
Zolang je dus geen druk uitoefent op het meisje en zei alles met instemming doet, hoef jij je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja jij bent fout omdat de ander minderjarig is.
Ik zou ook direct het gesprek beeindigen met diegene die dat wil doen.
Ze kunnen later wel zien in je gespreksgeschiedenis wie erover begonnen is maar dat zal niet van belang zijn.
Dus als je zoiet meemaakt direct het geprek beeindigen dan loop je geen risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel of het een probleem is met iemand van boven de 16, maar als diegene achteraf een rotgevoel heeft of zijn ouders hebben er problemen mee, dan kun je misschien wel gedonder krijgen, als er bijvoorbeeld gezegd kan worden dat je iemand overgehaald hebt tegen zijn wil (wat moeilijk aan te tonen is misschien, maar het tegendeel valt ook moeilijk te bewijzen).
Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen bij dit soort dingen en een leeftijdsgrens van 18 als ondergrens aanhouden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorzichtigheid en ethisch handelen leidt in de meeste omstandigheden tot een situatie waar ieder zich in kan vinden. jij weet zelf jouw grenzen en handelen.
doe er je voordeel mee.