mag iemand bij de unit interventies mariniers op zijn eigen auto zwaailichten en geluidssignalen plaatsen?

iemand die bij de uim werkt kan met spoed naar zijn werk moeten mag hij hiervoor geluidssignalen en zwaailichten laten maken op zijn eigen auto en zo nodig gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Neen dat mag niet.

Voor uw vraag ben ik in oude stoffige wetboeken gedoken die al geschreven zijn in 1968 en vernieuwd in 1992, blijkbaar doen het de oudjes toch goed en hebben een duidelijk regelgeving gemaakt waarin duidelijk en onomwonden gesteld wordt wat voorrangsvoertuigen zijn en dat is niet een prive-voertuig van persoon die denkt haast te moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist! De wegenverkeerswet geldt ook gewoon voor stoere pikkies die haast hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je nagaan, die oudjes die hebben deze wetgeving al gemaakt zonder internet. Is het toch een behoorlijk slimme generatie die behoorlijk wat kennis moet hebben, zoveel zelfs dat ze hedentendage goed mee kunnen op sites zoals Goeie Vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is een zekere kennis door levenservaring zelfs aan te bevelen. En daar hoef je geen honderd voor te zijn, maar goede 'antwoorders' onder de 30 zijn volgens mij met een vergrootglaasje te zoeken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er wel een paar, maar de meeste mensen die degelijke antwoorden geven zijn wel boven de 30 inderdaad.