Wanneer je een brief met aankondiging tot een dwangsom stuurt naar bestuursorgaan moet je dan om een ontvangstbevestiging vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (4)

Dat *moet* niet. Een normaal aangetekend schrijven is voldoende. Aan de andere kant zijn de meerkosten voor een ontvangsbevestiging zo miniem, dat je het toch kunt doen. Dat bedragje verdien je wel weer terug met die dwangsom :)
escape
13 jaar geleden
nee hoor dat hoeft niet.
als u de brief aangetekend verstuurt en de ontvanger zou hem weigeren om in ontvangst te nemen, dan stelt de wet gewoon dat die persoon in gebreke is gebleven.
en op de hoogte had kunnen (moeten ) zijn van de inhoud van de brief.
hij word meerdere keeren aangeboden en anders kan hij afgehaald worden op het postkantoor.
hier kom je niet onderuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd aangetekend versturen, kan je via de site van TNT bekijken wat er met de brief is gebeurd. Anders in persoon afleveren en een bewijs van ontvangst vragen. Dit soort stukken nooit met de gewone post verzenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beantwoordt de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wel aangetekend is uit te printen of brief in ontvangs is genomen en dat is wettelijk voldoende. Ontvangsbevestiging is niet noodzakelijk.
Een ontvangst bevestiging vragen is niet nodig/zinvol, men zal jou waarschijnlijk toch geen bevestiging sturen.

Verstuur je brief aangetekend met handtekening retour. Op die manier heb je ook je bevestiging.

Let er trouwens op xat jij geen dwangsom mag opleggen, dat mag alleen de rechter. In geval van wanbetaling heb jij een vordering.