Moet je tegenwoordig nog een huwelijksbewijs hebben?

Tegenwoordig moet je apart betalen voor een huwelijksboekje. Als je daar niet voor kiest, krijg je op papier geen bewijs van je huwelijk mee. Volgens mij wordt het alleen nog digitaal geregistreerd bij de gemeente, in een landelijke database.
Zelf heb je dus niets op papier. Kan dat problemen opleveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
rebecca
13 jaar geleden
ow, wanneer is dat veranderd dan ? ik ben 2 jaar getrouwd en wij kregen nog gewoon zon boekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds dit kalenderjaar hebben de Nederlandse gemeenten één database voor burgeradministratie. Daarom zou een trouwboekje niet meer nodig zijn, maar ik vind het raar dat je als getrouwde vanuit de gemeente dus geen enkel bewijs meer meekrijgt, niet eens een uitdraai van hun administratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh? Ik dacht dat je kon kiezen: Een trouwboekje met sierlijke tekst waarvoor je moet betalen of 't gratis trouwboekje met "gewone" letters..
Tegenwoordig betaal je voor alles dus ;-(

Antwoorden (1)

Toen ik mijn huis kocht en bij de notaris was voor de overdracht, moesten wij ons trouwboekje meenemen. Volgens mij is dit het papieren bewijs dat je getrouwd bent. Mijn kinderen staan er ook in vermeld (achteraf bij laten schrijven)
En het is een mooi officieel aandenken.