Wie weet of de minimumstraffen voor recidivisten al zijn ingevoerd?

Ik kan nergens vinden wat nu de situatie is rondom de minimumstraffen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Tot op heden is er in Nederland geen minimum straf ingevoerd voor misdrijven.
Wel maximum straffen overigens.

ps. Een boete moet vzv ik weet minimaal 50 cent zijn (in de tijd dat we guldens hadden was dat tenminste zo..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten zijn er nog geen minimumstraffen ingevoerd. Ik denk omdat die vooral een PVV-hobby zijn en zowel de Tweede als de Eerste Kamer in meerderheid het nut er niet van ingezien hebben. Doe ik trouwens ook niet. Zo laag zijn de straffen in Nederland heus niet en je haalt het principe van verzachtende omstandigheden met minimumstraffen volledig onderuit.