Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn, in het Belgische strafwetboek, de categorieën geweldsmisdrijven en waar in het wetboek vind ik die terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
686

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet of het de recentste informatie is.
Niet bepaald mijn dada...
Maar toevallig gegoogeld : zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt! Dit heb ik nodig ;-)

Andere antwoorden (1)

Wikipedia is je beste vriend. ;-)

"Titel VIII. Misdaden en wanbedrijven tegen personen

* moord, opzettelijke doodslag en het opzettelijk toebrengen van lichamelijk letsel
* onopzettelijk doden en onopzettelijk toebrengen van lichamelijk letsel
* schuldig verzuim tegenover personen in nood
* aantasting van minderjarigen
* belaging
* aanranding van de eer of de goede naam (laster en eerroof)
* levering van giftige voedingswaren, schending van het medisch beroepsgeheim, schending van het briefgeheim (door een postoperator), schending van het gerechtelijk onderzoeksgeheim"

Veel meer te lezen in de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dit is wellicht voor Nederland. Wikipedia is ook geen (100%) betrouwbare bron, zeker niet in het geval waar ik het voor nodig heb (school).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor! Even goed in de link lezen. ;-) "Het Strafwetboek van 5 oktober 1867 is naast het Wetboek van strafvordering de basis van het strafrecht in België." Eerste regel bovenaan. Je hebt gelijk: Wikipedia is geen 100% betrouwbare bron, maar als er onzin staat, wordt dat in bijna alle gevallen verbeterd door deskundigen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding