Mag de VVE een oude fiets verwijderen uit het fietsenrek van ons gebouw?

De fiets staat niet in de weg, wel op de grond van ons gebouw. Ze hebben nu een briefje opgehangen end e eigenaar 2 weken de tijd gegeven. Anders halen zij hem weg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Ja als die fiets er maar staat en echt nooit gebruikt wordt of gebruikt kan worden en hij op prive terrein van het gebouw staat kan dat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook als die van een bewoner is?
ronron1212
9 jaar geleden
In de regelementen van de vve zal daar echt wel iets over staan.

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet mag dit officieel niet. Er zijn weesfietsen acties die georganisserd worden door gemeenten. Dan staat er ook iets over in de APV.

Als de VVE dit op eigen houtje doet mag het eigenlijk niet.
En kan het gezien worden als diefstal.

Maar dan moet er natuurlijk wel eerst een haan naar kraaien om het maar zo te zeggen.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Een vve heeft regelementen waarin dit geregeld kan zijn en als het prive terrein is kan dat wel.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat klopt wel ja. Dat was ik even vergeten.
1. Het voorstel om weesfietsen te verwijderen moet in de agenda van de te houden Algemene Ledenvergadering van de VVE worden aangekondigd.

2. In de vergadering moet de meerderheid van de leden voor zijn.

3. De vergadering moet rechtsgeldig zijn. Dat wil zeggen het minimum aantal leden ten behoeve van de Algemene Ledenvergadering moet in de vergadering aanwezig zijn.

Is dit allemaal het geval dat is het besluit rechtsgeldig.
Als je het er daarna niet mee eens bent, rest alleen nog de weg naar de rechter.