Mag hij dat doen bowachter

Een boswachter trok mij van de fiets om een of andere reden van verdenking van brand stichten mag hij dat wel doen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Een boswachter is meestal buitengewoon opsporingsambtenaar ( BOA). Deze BOA mag mensen staande houden en indien nodig aanhouden. Als de boswachter reden heeft, om jou te verdenken van brandstichting, mag hij je dus laten stoppen. Als je niet meewerkt, mag hij gepast geweld gebruiken.

Een boswachter is een buitengewoon opsporings ambtenaar en krijgt toegewezen welke wetten hij mag handhaven. Allemaal zullen ze brandstichting mogen opsporen. Maar, net als ook de gewone politie dienen ze zich wel aan de spelregels te houden. Wanneer je niet stopte na een stopteken mag hij je op de door jou omschreven wijze tot stoppen dwingen. Deed hij het zomaar vanuit het niets dan is hij te ver gegaan en kun je een klacht bij de politie indienen v

Ja, hij mag wanneer je niet luisterd geweld gebruiken, want misschien geeft hij wel geroepen dat je moet stoppen, maar heb je het niet gehoord. Of hij dacht misschien dat omdat je wegfietste je misschien vluchtte van dat brandstichten, en dan niet hij snel handelen. Ik zou geen aangifte doen, ik denk dat het je veel moeite kost en je het niet gaat winnen, tenzij hij je ernstige fysieke schade heeft aangebracht

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100