Mag je als gemachtigde een huurcontact bij een woningbouwvereniging tekenen voor een familielid?

Mijn broer is vorige week op vakantie gegaan naar australie en nu zie ik dat hij eindelijk een woning aangeboden heeft gekregen na 6 jaar wachten.. het probleem is nu dat hij er niet is om het huurcontract te tekenen,
hij heeft me wel gemachtigd bij woningnet dus daar kon ik ook zijn huisvestingsverklaring gewoon zonder problemen aanvragen maar nu heeft ie volgende week een afspraak bij de woningbouwvereniging en hij is dan nog steeds op reis..hij komt pas eind december terug maar is het mogelijk dat ik het kan regelen..ik heb al zijn loonstrookjes,kopie van id en een machtiging.

daarom wil ik graag weten of ik het kan doen, zo niet bel ik hem op en vraag ik of ie maar trug kan komen:(

Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Antwoorden (2)

als jou broer jou wettelijk gemachtigd heeft,moet dat geen probleem zijn..
je kan bij de woningbouwvereniging de situatie uitleggen, dat hij later wanneer hij terug is, zelf nog komt voor een handtekening te zetten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toon aan dat de machtiging ook geldt voor het akkoord gaan en tekenen van het huurcontract.
Laat hem, na overleg met hem en de verhuurder, zo nodig mailen, ook rechtstreeks naar de verhuurder met zijn uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een machtigingsbrief gekregen van woningnet waar me broer voor heeft getekend waar ook in staat dat ik een woning mag accepteren maar ik zie nergens iets staan over huurcontract..
ik denk zelf ook dat woningnet daar niet over gaat maar de woningbouwvereniging.. bedanktvoor jullie reacties..