Welke regels moet een apotheker volgen bij het verstrekken van medicijnen? (zie toelichting)

Mijn apotheek heeft mijn medicijnen op een verkeerd adres bezorgd. Na een dag kreeg de apotheek de medicijnen terug, waarbij duidelijk was dat ze aangesproken waren. Er miste 1 pil.

Twee dagen later heeft de apotheek de aangesproken strip vervangen en mij de rest meegegeven.
Mag dat zomaar? Ik weet niet of die andere mensen nog meer met mijn medicijnen hebben gerommeld.

Ik vertrouw het niet en vroeg het de apotheker. Die zei dat er niets aan mankeerde omdat de strips er normaal uitzagen.

Nu vraag ik me af aan welke regels een apotheker zich moet houden in zo'n geval.

Staat het misschien ergens op internet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Een uitgereikt recept wat wordt terug ontvangen moet worden vernietigd. In dit geval is dat een strop voor de apotheker omdat het geen oude medicijnen zijn maar verkeerd bestelde.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zijn er regels voor die ik op internet terug kan vinden?

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk zijn de regels verschillend. Bij ons wordt alles meteen weggegooid als het verkeerd bezorgd is. Dit maak ik nog wel eens mee, vanuit mijn werk. (thuiszorg)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Regels zijn regels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk maakt zijn apotheker verlies momenteel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zijn er regels voor die ik op internet terug kan vinden?
Ik "mag "nog wel eens man medicijn veranderen. De niet gebruikte oude medicijnen,die ik retourneer, worden zonder uitzondering vernietigd. Deze apotheker zou dus jou nieuwe medicijnen moeten verstrekken,maar krijgt ze in dit geval maar 1 keer betaald, maar moet dubbel leveren. Raar dat opeens die vernietiging regel niet opgaat, nu hij zelf moet betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zijn er regels voor die ik op internet terug kan vinden?