Komen er anno 2010 nog steeds nieuwe dorpen en steden bij in Nederland?

Zo ja, wat is het laatste dorp wat erbij is gekomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

Nee, Zeewolde in Flevoland is het jongste dorp van Nederland. De eerste woningen in deze dorp kwamen in 1983, dus 27 jaar terug :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, denk maar aan Blauwestad http://www.blauwestad.nl/

of Esonstad
http://www.esonstad.com/

Het nieuwste dorp van Nederland is Schokland (2008)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordoostpolder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komen geen nieuwe dorpen of steden bij, en sterker nog: het worden er steeds minder, door alle gemeentelijke herindelingen. Een nieuw dorp of een nieuwe stad zal er weer komen, als we iets gaan inpolderen, en er echt nieuw land komt.

Hier een citaat van de onderstaande link:

"Het aantal gemeenten in Nederland verandert bijna jaarlijks door herindelingen. Per 2005 is het aantal gemeenten naar 467 gedaald door een grote herindeling in Gelderland. Per 2006 daalde het aantal gemeenten naar 458, per 2007 naar 443, per 2009 naar 441 en per 1 januari 2010 bedraagt het aantal gemeenten 431. Vanaf 18 maart 2010 is het aantal gemeenten 430 (minus Rozenburg) en vanaf 10 oktober 2010 zijn er 430 gemeenten en 3 openbare lichamen (de Antilliaanse eilanden Bonaire, Saba en Sint Eustatius)."

Vergeet niet, om ook even op de link "voormalige gemeenten" te klikken. Heel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
gemeenten of dorp zijn twee verschillende dingen