Hoe kan ik erachter komen hoe een onderzoek na een ongeval is afgelopen?

Zoals sommige van jullie je nog wel zullen herinneren heb ik vorig jaar een vraag gesteld over een dodelijk ongeval op de A1 op 12 november.
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/psychologie/psycholoog-slachtofferhulp.390553

Inmiddels zijn we een hele tijd verder. Maar ik heb nooit meer iets gehoord. Ik heb ooit de vrouw van het slachtoffer gesproken, zij had mijn telefoonnummer bewaard wat ik aan haar dochter had gegeven die avond.

Toen hoorde ik dat de verdachte heeft willen doorrijden na het ongeval, maar dat dit niet kon doordat de auto er mee op hield.

En ik vraag me af, wat er nu eigenlijk echt uit het onderzoek is gekomen, of er een rechtszaak is geweest. Is dat soort informatie gewoon beschikbaar ergens?

Antoni
11 jaar geleden
Uitspraken van rechtszaken zijn te vinden op www.rechtspraak.nl, maar ik vind daar zelf op dit moment geen uitspraak over een aanrijding of ongeval op de A1 op 12 november 2012.
Antoni
11 jaar geleden
Dit is zo maar een ideetje: misschien is het zinvol om een journalist, die heeft geschreven over de aanrijding te vragen om meer informatie. Mogelijk heeft hij of zij betere contacten met de politie dan de gemiddelde burger. Misschien is het dan het beste een krant of ander medium te kiezen uit een van de woonplaatsen van de betrokkenen: Amersfoort (van het slachtoffer) of Zaandam (van de dader). Een journalist daar heeft misschien nog belangstelling voor de zaak. Of je zou contact kunnen opnemen met een groter medium, dat er over heeft bericht, zoals bijvoorbeeld de omroep de NOS.

Het beste antwoord

Dit zou je via Slachtofferhulp kunnen navragen.
Wanneer je iets naars meegemaakt hebt krijg je (soms) het aanbod van slachtofferhulp. Nu zou je daar dus gebruik van kunnen maken. Gewoon opbellen ( 0900-0101 ) en vertellen hoe en wat en dat je dit toch wel heel graag wilt weten, zonder de vrouw van het slachtoffer daarover lastig te vallen.

De eerste ingang naar informatie zou naar mijn idee zijn een politie-informatie-medewerker of iemand die je destijds een naam en telefoonnummer heeft gegeven. Misschien anders toch eerst de politie proberen te bereiken via het niet spoednummer 0900-8844.

Bij gebrek aan informatie van die kant, zou je Slachtofferhulp kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zal niet makkelijk worden en alleen kunnen via de vrouw van het slachtoffer.

Alle overige wijze zullen niet mee vallen mits je een parketnummer hebt als de zaak voor de rechter is geweest. Het proces-verbaal en dergelijke mag je als buitenstaander niet inzien vanwege de wet op de privacy van de dader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
oh :-( fat is wel lastig, ik heb geen gegevens van haar, zij wel die van mij. Maar ik verwacht niet dat ze me ooit nog gaat bellen.