In de top 10 kijkcijfers van de afgelopen maand zitten maar 4 educatieve programma's de rest is entertaining. Dus het lijkt erop dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja misschien omdat je er niet bij hoeft na te denken..
verstand op nul, en je blik op oneindig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de mensen willen als ze thuiskomen van een dag stress en drukte gewoon iets leuks op tv zien waar ze naar kunnen kijken en niet bij hoeven nadenken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat bedoelde ik er ook mee
Ja daar zit wel wat in. Gemak, weinig inspanning en veel lichte en/of domme kost, gelardeerd met simpele humor en ongein, leidt tot hoge kijkcijfers....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Er zijn genoeg voorbeelden:

- Snafu TV, een paar domme filmpjes met commentaar van een vervelende presentator: <100.000 kijkers.

- De Zaterdagavondshow, mensen die ruiten in willen gooien en aan de muur willen plakken: Van TV gehaald wegens teleurstellende cijfers.

- MaDiWoDoVrijdag-Show, Paul de Leeuw maakt zijn gasten én Filemon constant belachelijk: 300.000 kijkers.

Maarja, er zijn ook simpele en domme programma's die wel scoren. Denk aan Ushi & Loesie (2,7 miljoen), Hole in the Wall (2,5 miljoen) en Ik hou van Holland (2,6 miljoen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Het is namelijk heel lastig iets te maken wat er zo simpel en dom uitziet en mensen toch bezig houdt. Je zou namelijk hele domme en simpele televisie kunnen maken door gewoon vanuit een disco of kleuterschool beelden uit te zenden.

De truc is om er toch een doorlopend verhaal aan te verbinden, of een soort shock factor. Dit is bijvoorbeeld het geval bij 'oh oh cherso'. Dit liep vooral de eerste paar uitzending heel goed, niet omdat het dom is, maar omdat mensen een kijkje krijgen in het leven van andere mensen. En wat een leven is het! Bij dit programma worden er zoveel domme acties en uitspraken gedaan dat je je gaat afvragen wat ze verder gaan doen.

Aan de andere kant van het spectrum werkt dat een stuk minder goed, iemand die altijd goed nadenkt voor hij wat doet is een stuk saaier wat dat betreft.

Maar dan nog zijn er ook genoeg programma's die wel goed scoren maar zeker niet dom of simpel zijn. Voorbeelden hiervan zijn documentaires, quizzen maar ook 'the big bang theory' bijvoorbeeld.

Oftewel, nee, ik ben het niet met je stelling eens.