Ik krijg geen uitkering, maar kan niet zonder. Wat nu?

Ik woon op mezelf en ben al een paar maanden klaar met mijn studie. Ik krijg sindsdien geen studentenlening meer. Ik ben al heel lang op zoek naar werk, maar het lukt niet (ik zoek nog steeds). Ik wordt steeds afgewezen, meestal omdat ze vinden dat ik te oud ben (nu 29) en de jonkies van 16 goedkoper zijn. Ik heb wel meerderen diploma's in de detailhandel, dus ben wel opgeleid.

Ik heb een paar maanden geleden een werkloosheidsuitkering aangevraagd, maar kreeg die niet omdat ik spullen van waarde had staan (beeldjes, poppetjes en knuffeltjes en zelfgemaakte tekeningen). Ik heb ze te koop aangeboden, maar niemand wil het kopen (niet dat ze superveel waard zijn of zo). Ik loop nu al maanden achter met mijn huur en de huurder zijn geduld raakt op. Ik doe hier en daar wat kleine klusjes, maar dat levert te weinig op. Nu is het tot een punt gekomen dat ik geen eten meer kan kopen. Ik verga van de honger, maar ik kan niet eens brood kopen!

Ik mag nog steeds geen uitkering i.v.m. die beeldjes. Ze staan nu al langer dan een jaar op internet te koop, maar niemand wil ze hebben!

Ik ben mager geworden van het verhongeren, voel me vreselijk zwak. Ik hou dit niet vol. Ik heb geen familie of vrienden waar ik terecht kan. Ik ben bang dat ik straks ook mijn huis wordt uitgegooid en heb geen geld om ergens anders te wonen.

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (2)

Probeer eens met de gemeente te praten en vraag dan een bijstandsuitkering aan.

Toegevoegd na 4 minuten:
De gemeente is daarvoor aangewezen om mensen die geen ww (meer) ontvangen van leefgeld te voorzien. Wacht er niet te lang mee, want ze werken niet met terugwerkende kracht. Je hebt dus pas recht op bijstand vanaf de dag dat je hem aanvraagt.
amc
8 jaar geleden
Beste Mikani, dat is niet niks.

Zo snel mogelijk actie ondernemen nu!

Ga zo snel mogelijk naar Maatschappelijk Werk, vraag om hulp. >>Met spoed<<.

Neem zo veel mogelijk achterliggende stukken [brieven verhuurder/woningstichting ivm huurschuld, stukken/brieven/mails van Sociale Dienst mbt aanvraag/weigering Bijstand uitkering ; al je sollicitatiepogingen brieven/mails] kortom alles wat betrekking heeft op deze problemen.

>>Vergeet ook niet al je post met nog te betalen rekeningen [heel belangrijk!]. Bovendien: je rekeningafschriften van de bank ivm saldo "ik kan niet eens brood kopen.!

Een maatschappelijk werker [ambulant begeleider] kan je hier het beste mee helpen. Zij weten alle ins en outs/alle short cuts/ingangen bij de overheid en andere diensten. Bovendien als je echt een goede treft, die gaat voor je door het vuur!!

>>>Voor onmiddellijke hulp kun je ook aanbellen bij Het Leger des Heils. Zij kunnen en willen mensen nog een bord warm eten geven! Vandaag.

Heel veel succes en sterkte!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Via Maatschappelijk werk kun je aangemeld worden bij de Voedselbank! dat is een wekelijkse tas met voedsel , van allerlei.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Voedselbank is zeker goed idee
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, veel goede ideeën
Rieneke1
8 jaar geleden
Strak plan, +