Op mijn pakje marlboro staat: Teer 10 mg; Nicotine 0,8 mg; Koolmonoxide 10 mg. Per hoeveel gram zitten deze hoeveelheden in de tabak?

Het is niet per sigaret, dat weet ik wel. Want extra lange sigaretten hebben dezelfde getallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Het is toch per sigaret. Misschien zijn die langere sigaretten iets dunner, of is de samenstelling aangepast, zodat de hoeveelheden schadelijke stoffen toch hetzelfde zijn.

"3. Op alle sigarettenpakjes worden voorts vermeld:
a. het nicotinegehalte, aangeduid met het woord nicotine, in tienden van een milligram per sigaret;
b. het teergehalte, aangeduid met het woord teer, in milligrammen per sigaret;
c. het koolmonoxidegehalte, aangeduid met het woord koolmonoxide, in milligrammen per sigaret.

4. Op alle verpakkingseenheden van shag worden voorts vermeld:
a. het nicotinegehalte, aangeduid met het woord «nicotine», in tienden van een milligram per shagje van 750 milligram;
b. het teergehalte, aangeduid met het woord «teer», in milligrammen per shagje van 750 milligram."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan bijna niet anders dan dat de samenstelling dan is aangepast. Volgens mij kun je ervan uitgaan dat de sigarettenfabrikant heel goed op de hoogte is, van hoe het moet met die aanduiding. Er zullen hoge boetes staan op misleidende informatie. Emailtje naar Marlboro?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een grotere fles heeft weliswaar hetzelfde promillage maar er zit meer bier in en dus je krijgt meer alcohol naar binnen. Vergelijk het maar met het drinken van 1 fles bier of 2 (of nog meer.....).
op mijn shag staat teer 12mg en nicotine 1,1 inhoud 42,5 gram en half zwaar