Op mijn pakje marlboro staat: Teer 10 mg; Nicotine 0,8 mg; Koolmonoxide 10 mg. Per hoeveel gram zitten deze hoeveelheden in de tabak?

Het is niet per sigaret, dat weet ik wel. Want extra lange sigaretten hebben dezelfde getallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is toch per sigaret. Misschien zijn die langere sigaretten iets dunner, of is de samenstelling aangepast, zodat de hoeveelheden schadelijke stoffen toch hetzelfde zijn. "3. Op alle sigarettenpakjes worden voorts vermeld: a. het nicotinegehalte, aangeduid met het woord nicotine, in tienden van een milligram per sigaret; b. het teergehalte, aangeduid met het woord teer, in milligrammen per sigaret; c. het koolmonoxidegehalte, aangeduid met het woord koolmonoxide, in milligrammen per sigaret. 4. Op alle verpakkingseenheden van shag worden voorts vermeld: a. het nicotinegehalte, aangeduid met het woord «nicotine», in tienden van een milligram per shagje van 750 milligram; b. het teergehalte, aangeduid met het woord «teer», in milligrammen per shagje van 750 milligram."

Bronnen:
http://www.st-ab.nl/wettennr03/0268-001_Aa...

op mijn shag staat teer 12mg en nicotine 1,1 inhoud 42,5 gram en half zwaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100