Waarom gebruikt mijn ex leraar van de slechthorende school zijn microfoon op een bijzondere manier? Zie uitleg en foto

De leerlingen bij de slechthorende school waar ik heb gezeten gebruiken een soort gehoorapparatuur voor in de klas. De leraren gebruiken een soort microfoon. Mijn ex-leraar gebruikte een microfoon die erg veel op een tracheotomie-buisje (buisje met gaatje in de hals om te ademen) lijkt. Dat vond ik wel erg bijzonder, want dat deden andere leraren niet. Ik heb aan mijn ex-leraar nagevraagd waarom hij dat deed, maar hij kan niet meer hierover herinneren en kan geen antwoord op geven.
Zie foto: http://akuiling.home.xs4all.nl/afbeeldingen/microfoon-lijktop-tracheotomie.jpg
Weet iemand een verklaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat was waarschijnlijk een transdermale (keel) microfoon. Een hulpmiddel voor personen die problemen ondervinden bij hun verstaanbaarheid door een laag stemvolume.

De leraar kon niet goed verstaan worden omdat zijn stemvolume te laag was, z'n stem was te zwak. Hij gebruikte dus zo'n keelmicrofoon om zijn articulatie beter hoorbaar te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heeft mijn ex-leraar geen keelmicrofoon. De andere leraren van mijn school gebruiken wel microfoon maar niet op dezelfde manier als mijn leraar. De microfoon die de leraren gebruiken is een klein buisje met een klemmetje.
mogelijk heeft het te maken met liplezen. zonder een microfoon voor je mond is dat een stuk makkelijker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen, het doet mij meer denken aan een gewone revers microfoon met een plopkapje.

Deze gebruiken wij veel op mijn werk. Op de foto heb ik een voorbeeld staan, alleen daar is het plopkapje zwart i.p.v. wit.

Revers microfoons worden veel gebruikt omdat je dan niet steeds iets in je hand moet houden. Je klikt hem vast aan je broek, daar zit de ontvanger in. En je hebt ook niets voor je mond. Als je bijvoorbeeld 2 uur lang college moet geven (zoals bij mij op het werk gebeurd) is het wel fijn als je je handen vrij hebt.
Plaatje bij antwoord