Is er ergens een soort wereldkaart waarop je kunt zien waar het onrustig is?

Met betrekking op alle onrust/oorlogen dit vraag ik me af omdat er de laatste tijd veel grote opstanden zijn in t nieuws.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Koop een willekeurig kaart van het midden oosten en afrika en je hebt een vrij gedetailleerd beeld van de onrusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij bedoeld poca zijn geen onrusten, maar is folklore. Dat doen ze daar al eeuwen voor de toeristen.
Ja hoor er is zo'n wereldkaart. De oorspronkelijke bedoeling van deze kaart is, om ondernemers te laten zien waar ze financiele risico's lopen.

Maar de kaart is zo ongelooflijk uitgebreid, dat er ook heel veel te lezen en te bekijken valt over onrust. Links op de kaart zie je een uitleg met symbolen, en b.v. een klein tankje slaat op oorlog/burgeroorlog en een symbool van een soort ontploffend bommetje op interne onrust (rellen), opstanden, plundering en terrorisme.

Onderaan dit bericht heb ik een plaatje geupload. Maar dat is veel te klein om alles goed te bekijken.

Ik raad je aan hier het PDF bestand van 4 MB te downloaden. Je kunt dan bijna onbeperkt inzoomen, en alles zeer gedetailleerd bekijken en lezen.

Dit is de link voor de download:
http://sites.rnw.nl/pdf/Risk_Map_2010.pdf

(in de link staat 2010 maar de kaart is toch van 2011)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
interessante kaart +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel graag gedaan, en fijn dat je iets hebt aan dit antwoord. Overigens kwam ik deze kaart alleen maar tegen door jouw vraag, en ben er zelf ook blij mee. Dit soort kaarten met al die uitleg vind ik ook erg interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord