is de uitslag van een onderzoek door de officier van justitie openbaar

mijn zwager is verongelukt en de officier van justitie beweert dat we het rapport alleen mogen inzien en geen kopie krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Via de stichting processen verbaal (SPV) kan je een aantal stukken tegen betaling opvragen als het dossier bij de rechtbank ligt.
Via de rechtbank kan je een gesprek aanvragen waarbij men kan aangeven waarom men bijvoorbeeld tot een straf is gekomen, of mischien wel geen straf.
Tijdens dit gesprek kan je vaak stukken inzien omzaken duidelijk te krijgen.
Deze stukken zullen echter nooit worden meegegeven danwel gekopieerd mogen worden.
De verzekeringsmaatschappij kan overigens wel inzicht krijgen in stukken en vaak kan je dan ook via de maatschappij stukken toegestuurd krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inderdaad. Personen hebben recht op inzage in dossiers (in principe hun eigen dossiers in dit geval nabestaanden) maar niet op afschriften daarvan.