Hoe verhoudt reïncarnatie zich tot de groei van de wereldbevolking?

Als je er vanuit gaat dat mensen (zielen/geesten/eenheden) reïncarneren dan zou de stand van de wereldbevolking redelijk constant moeten blijven.

Maar de laaste tijd (lees eeuwen) groeit de wereldbevolking.

Komen er extra zielen bij? Worden de zielen gekloond? Of iets anders? Wat is jouw optiek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Wie zegt dat we enkel op aarde reïncarneren. Er zijn in het universum nog miljoenen andere planeten en daarvan zijn er beslist een aantal waar ook leven is. Daarbij geldt natuurlijk ook nog dat dieren en planten ook mee kunnen tellen.

Nog een andere gedachte is dat er triljoenen zielen zijn en daarvan maar een klein deel op aarde in de lichamen van mensen voorkomen.
Niemand heeft gezegd dat er precies zoveel zielen zijn als mensen.

In bepaalde geloofsstromingen wordt er dan ook nog eens vanuit gegaan dat een ziel nooit volledig in een lichaam incarneert, maar gedeeltelijk als ziel blijft voortbestaan om het geïncarneerde deel te beschermen. Misschien kan dan van het achter gebleven deel ook nog een deel in een ander lichaam incarneren. Dat zou gelijk het idee van Soulmates verklaren.

Misschien moet je er maar eens wat meer over lezen. Er zijn echt heel veel stromingen met allerlei verschillende verklaringen, die helemaal zo raar nog niet klinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx

Andere antwoorden (6)

Reïncarnatie (samsara in het hindoeïsme) gaat ervanuit dat zielen ook kunnen ontstaan (en verdwijnen), of uit andere wezens kunnen komen.

Misschien zijn er dus genoeg mensen uit kakkerlakken gereïncarneerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij reïncarnatie moet je niet alleen rekening houden met alleen de mens maar ook met dieren(en volgens sommige geloven ook met planten en levenloze objecten). Dus zou reïncarnatie naar mens zich ook moeten verhouden tot het uitsterven van andere soorten "zielhoudende"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel wordt tot bestaan gebracht net zoals een lichaam tot bestaan wordt gebracht... En verdwijnt weer net zoals een lichaam verdwijnt...

En incarnatie bestaat niet, laat staan reïncarnatie, het is andersom: In-soul-ation is het... Het lichaam is er op enig moment en dan ´duikt´ er een ziel in... Zo is het ook met sterven er is nog steeds een lichaam en dan vertrekt de ziel weer, een ontzield lichaam achter latend...

En nummers is iets van de mind, van de gedachten, het bestaan heeft niets te maken met reden of gedachten of mind, dus never mind...

:-))

er komen geen zielen bij en gaan er geen weg, en nix geen gekloon...

Toegevoegd op 21-05-2009 10:05:32
Er is geen verhouden tussen reïncarnatie en groei wereldbevolking...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen. "incarnatie bestaat niet" en.. In- soul-lation is het. We spreken van incarnatie als de ziel het lichaam in moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat wil je nu precies aangeven XiniX?
wat een grappige vraag, hoewel ik niet in reincarnatie geloof is deze vraag wel iets om mee aan de slag te gaan.
Je kan zelfs bedenken dat dat het logische gevolg is, er is een positieve reincarnatie, dus de lagere levensvorm reincarneert in een hoger, daarom sterven er ook dieren uit. Het lijkt er dan alleen op dat bij de mens de incarnatie verder stil staat, Nou ja misschien als je het na zou kunnen rekenen zou je op een verhouding van uitsterven en toename van de wereldbevolking komen waaruit zou blijken dat er veel meer diersoorten uitsterven dan er mensen bijkomen, waardoor je aan zou kunnen nemen dat wij na een goed en vruchtbaar leven uiteindelijk ook reincarneren in het volgende leven. Maar ik geloof het niet, het is te veel vanuit onze beperkte menselijk bevattingsvermogen voort gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reincarnatie hoort alleen maar bij het geloof Boedhisme. In het echt kan dit natuurlijk niet. Hierdoor groeit de wereldbevolking niet dus.
Zie meer info op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wedergeboorte_(boeddhisme)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men heeft eens uitgerekend hoeveel mensen er in totaal zijn geboren. Ik dacht dat ze op 300 miljard kwamen. Dus echt waarschijnlijk bestaat reïncarnatie van alleen mens naar mens niet.