Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je wel je rijbewijs hebt, maar nog geen roze pasje?

Vandaag heb ik moeten afrijden en heb mn rijbewijs gehaald. Ik heb echter nog geen aanvraag bij het gemeentehuis ingediend. Als ik nu toch ga rijden en ik word aangehouden, wat zijn dan de consequenties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dan ben je vet strafbaar, je mag pas rijden als je het rijbewijs in je bezit hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je geen geldig rijbewijs in je bezit. Daar zal je eerst op moeten wachten tot dat je hem hebt. Als je dat niet doet kan je een boete krijgen.
Dus even geduld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd!! Helaas...zonder rijbewijs op zak mag je echt nog niet rijden :-( Je loopt het risico een bekeuring te krijgen voor het rijden zonder rijbewijs en als je een ongeluk zou maken ben je helemaal de sigaar want zonder dat roze kaartje zal jou verzekering niet uitkeren. Niet doen dus en z.s.m. naar het gemeentehuis om het te regelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een document kunt laten zien,dat je geslaagd bent, zal het wel niet zo'n vaart lopen. Ik denk,dat je wel wordt aangespoord het pasje zo snel mogelijk te verwerven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bewijs dat je krijgt als je afgereden hebt is slecht een bewijs dat je de test goed hebt afgelegd.
De instantie die het rijbewijs afgeeft kan nog andere reden hebben jou je rijbewijs niet te geven dus het is pas officieel als je het roze pasje hebt. Zonder is hetzelfde als zonder rijbewijs rijden en net zo strafbaar.
De verzekering zal ook niet hoeven uitkeren als er iets gebeurt want je hebt immers "geen geldig rijbewijs"
En als je snel wilt kun je spoedprocedure aanvragen kost wat meer maar je hebt het sneller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding