wie bepaald wat geluk is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jijzelf, en niemand anders.

Dat bepaalt iedereen voor zichzelf.

Dat bepaal je zelf. Veel gevoelens zijn over het algemeen te beschrijven aan de hand van gemene delers, maar geluk is toch wel het meest subjectieve fenomeen dat er bestaat. Het kan plotseling op onverwachte momenten zijn dat je je gelukkig voelt. Soms besef je je dat je al een tijdje geluk voelt. Maar iedereen voelt zich door iets anders gelukkig. Sommige mensen vinden geluk iets dat je in het dagelijks kan voelen, terwijl anderen er meer een spiritueel moment van maken die juist het dagelijks leven onderbreekt.

andere kunnen je geluk niet bepalen, het is wat je zelf moet maken ..

(Mattheüs 5:3-12) 3 „Gelukkig zijn zij die zich bewust zijn van hun geestelijke nood, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe. 4 Gelukkig zijn de treurenden, want zij zullen vertroost worden. 5 Gelukkig zijn de zachtaardigen, want zij zullen de aarde beërven. 6 Gelukkig zijn zij die hongeren en dorsten naar rechtvaardigheid, want zij zullen verzadigd worden. 7 Gelukkig zijn de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid worden betoond. 8 Gelukkig zijn de zuiveren van hart, want zij zullen God zien. 9 Gelukkig zijn de vredelievenden, want zij zullen ’zonen van God’ worden genoemd. 10 Gelukkig zijn zij die ter wille van de rechtvaardigheid zijn vervolgd, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe. 11 Gelukkig zijt GIJ wanneer men U smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad tegen U spreekt ter wille van mij. 12 Verheugt U en springt op van vreugde, want UW beloning is groot in de hemelen; zo immers hebben zij de profeten vóór U vervolgd.

Jijzelf als de wereld en de situatie waarin je leeft hebt ingeschat en wat voor jou de prettigste manier van leven,voelen en houden van daarin is

Wat geluk is bepaal je zelf! Maar volgens mij is geluk, prettig terug denken aan gisteren. Vandaag genieten. En verlangend uitzien naar de dag van morgen!

Jij, Joni! (en niemand anders.....)

Gelukkig is een subjectieve waarneming: ik word heel erg gelukkig van mijn kinderen en kleinkinderen,terwijl mijn vriendin baalt van haar kinderen die alweer beslag op haar tijd leggen en gruwt van het idee dat er eventueel ook nog kleinkinderen bijkomen. Toch houdt ze ontzettend veel van haar kinderen, ze is allleen onvermogend er van te genieten :((( Samen kunnen we wel weer heel erg genieten van een wandeling langs de zee,daar worden we samen erg gelukkig van.....al die dingen zijn subjectief dus....

Je hoeft dat niet te bepalen.Je voelt dat.

bepaal jezelf. het is niet afhankelijk van geld (wel makkelijk) omstandigheden (huis, werk) liefde (partner, kinderen) het gaat om 'hoe' maak, beleef jij wat je van je leven maakt. dát bepaald wat geluk is. o.a. vooral.

In je eigen leven, Bepaal jij alleen wat geluk is.