Weet iemand wat ben bedoeld met : we liggen allemaal in de goot maar sommige van ons kijken naar de sterren?

Ik vraag me af wat ze hier mee bedoelen een leerkracht had dit op mijn examen geschreven en sommige mensen hebben deze zin ook al zo tegen me gezegd maar ik weet eigenlijk niet wat deze zin betekent.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iedereen heeft zijn problemen, maar sommige zien altijd een lichtpuntje. Of je zou ook kunnen zeggen de een staat positiever in het leven als de ander. Toegevoegd na 1 minuut: De sterrekijkers zijn de positievelingen (even voor de duidelijkheid) Als het slecht met je gaat, je ligt in de goot, kan je gewoon liggen of naar iets moois kijken de sterren.

Mijns inziens heeft het een iets andere betekenis dan mijn voorganger. Het is een vertaling van de Engelse uitdrukking van Oscar Wilde; "We’re all in the gutter, but some look at the stars” Met andere woorden, sommigen willen de realiteit niet onder ogen zien, je ligt nota bene in de goot en je gaat maar een beetje naar de sterren liggen kijken. Dus niets ondernemen, niets aan de situatie willen doen, maar een beetje dromen en daar heil in zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100