Waar of niet waar: De basis-ziektekostenverzekering is bij alle verzekeraars, kwa inhoud, gelijk alleen de te betalen premies zijn verschillend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedere zorgverzekeraar/-ing biedt hetzelfde wettelijk vastgelegde basispakket, alleen in de uitvoering hiervan kunnen verschillen zitten. Zorgverzekeraars kunnen zo
verschillende varianten aanbieden met een verschillende nominale premie. de verschillen zijn;

De keuze van verzekeraar.
Omdat er tussen verzekeraars verschil zit in kwaliteit en service kan het de moeite lonen om ze te vergelijken.

De keuze van verzekering;
je kunt kiezen uit natura, restitutie of een combo van beide
In het algemeen ligt natura iets goedkoper in prijs.

De keuze van eigen risico;
Je hebt wettelijk een eigen risico van € 170.- Je kunt ervoor kiezen een hoger eigen risico af te sluiten. Hierdoor ligt de premie dan ook lager.

Collectief contract;
Het kan zijn dat je bij een bedrijf/baas werkt die voor zijn personeel een afspraak heeft gemaakt met een verzekeringsmaatschappij dat hij zijn werknemers bij deze zal onderbrengen/aanbieden. Daarvoor in ruil geeft de maatschappij collectiviteitskoring aan deze mensen.
Dit kan echter ook een tijdschrift doen waarop je geabonneerd bent of een kruisvereniging o.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus waar in mijn optiek.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet waar: Er zijn verzekeraars die vanwege levensbeschouwelijke redenen bepaalde zaken uit het basispakket niet hoeven te vergoeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik niet verwacht. +'je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.