er is niet genoeg geld school en drinkwater in arme landen. waarom gaan ze niet overleggen hoeveel geld er nodig is en dan dat bedrag laten drukken.

dus dat ze gewoon extra geld maken.
misschien is er gewoon niet genoeg geld gemaakt op de wereld.

Toegevoegd na 7 minuten:
dat ze wel duidelijk afspreken wat er met dat geld gebeurt.
bijvoorbeeld

1000 scholen
100000 schoolboeken
geld voor leraren enzovoort

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

één woord: inflatie!
Als er te veel geld in omloop is word het minder waard, als je het geld drukt dat nodig is is dat geld zo weinig waard dat je weer niet genoeg hebt tot dat een brood bijvoorbeeld 1000 euro kost (wat tegen die tijd bijna niks waard is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou toch denken dat er wel een verschil is tussen veeeeel te weinig en inflatie hoeveelheden..... ??

Andere antwoorden (3)

Dat geld drukken kost ook weer geld geld bestaat ook uit bepaalde materialen, dit zal ook gemaakt moeten worden en worden ingekocht(ja, klinkt krom) Ook de machines vergen bediening en onderhoud, het geen wat weer personeel kosten met zich meebrengt.. Zo kan ik wel ff door gaan, maar dit is het in het kort gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus ze moeten maar gewoon arm blijven? dat gedoe met hulporganisaties gaat ook nie werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik helemaal niet, dat men arm moet blijven;) Want ging het maar zo makkelijk zoals jij het beschrijft in je vraag, dan zouden we een heel wat betere wereld hebben dan nu. Jij vaagt toch iets? ik geef mede een antwoord op waarom het niet zo simpel is dat het lijkt;) Materiaal is nu eenmaal ook niet gratis;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je gelijk in, ps: ik heb die min niet gegeven
ff dat je t weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punten op goede vraag boeien me echt niet;) een complimentje kan ik waarderen hoor, maar ben hier om mij medemens te helpen, niet om zoveel mogelijk punten te verzamelen:)
Geld staat in verhouding naar het aantal goudstaven wat een land in de kluis heeft liggen, als er een tekort is aan geld heeft zo'n land ook een tekort aan goudstaven.
Je kunt meer geld drukken, maar de goudstapel in de kluis wordt daar niet groter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een taart niet groter wordt als je hem in meer stukken snijdt.

Geld vertegenwoordigt een bepaalde waarde, toch? Voor een zekere welvaart. Maar verder ís geld niets. Alleen goedkope stukjes metaal en papier. Als je meer stukjes metaal en papier maakt, heb je niet meer welvaart. Alleen meer stukjes metaal en papier die de bestaande welvaart vertegenwoordigen.

Meer papiertjes hebben voor dezelfde waarde betekent simpelweg dat ieder papiertje minder waard is. Net zoals meer stukken uit dezelfde taart snijden betekent dat je minder stukken hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die laatste woorden moesten zijn: "dat je minder gróte stukken hebt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ, duidelijk antwoord +