volgens het Grieks betekent barbaars gewoon 'vreemd'. Dus elke cultuur die vreemd is volgens jouw cultuur is volgens de klassieke omschrijving barbaars.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als ze niet weten hoe ze moeten eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen met andere gewoontes zijn Barbaren, Cultuur barbaren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
barbaars komt van het grieks barbaroi dacht ik, zo noemden ze alle volken die geen Grieks konden spreken/schrijven.

Indien we van een soortgelijke definitie uitgaan (geen schrift hebben) dan zijn er weinig volken over op de wereld die hier aan voldoen, maar je kunt denken aan indianenstammen in zuid-amerika en andere volken die nog geen contact met de buitenwereld hebben
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op elk moment van de dag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha top.
In mijn ogen als er geen duidelijke grondwet is die de rechten, menselijkheid en veiligheid van ALLE mensen waarborgt. Zo kun je concluderen dat er wel een aantal landen zijn die barbaars te noemen zijn. Iran, Saudi Arabi, en in mindere maten China, en in nog mindere mate de VS eigenlijk ook.
Het is maar net wat voorn betekenis je eraan vastknoopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ze aan Polegamie doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de oude Grieken waren barbaren voornamelijk de orientale vrouwelijke volkeren - maar zij noemde elk volk dat niet Grieks was barbaars, inclusief sommige van hun eigen stammen.

Tijdens de middeleeuwen waren barbaren heidenen of niet-christenen. De benaming van barbaar was toen specifieker en verbonden aan ethnische en theologisch denkwijzen.

Ten tijde van de rennaissance werden alle volkeren die zich niet richte op een gezamelijke greco-christelijke cultuur barbaars genoemd - dit is inclusief sommige Christelijke groepen buiten de kern van Europa.

Tijdens de moderne tijd tot ongeveer het eind van de 19de eeuw werd het idee van een barbaar gelijk gesteld met een wilde of huttenbewoner.

Soms werd de term gebruikt om oncreatieve culturen te beschrijven die een bloei hadden meegemaakt en nu stagneren. Alle volkeren dus die niet een trend van vooruitgang lieten zien in hun ontwikkeling. (Indiers, Moslims of Chinezen)

Tijdens de 20de eeuw werd de barbaar meer geromantiseerd tot een krachtig en wilskrachtig figuur, vrij van zonden en negatieve pathologia die in verband werden gebracht met de industriele revolutie en de moderne tijd. De barbaar werd vergeleken met Rosseau's edele wilde of Wagners Siegfried.

Later in de 20de eeuw werd dit imago van de barbaar verwerkt in verhalen zoals Conan de barbaar van Howard en in moderne D&D bordspellen of videospellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer deze terroristische aanslagen uitvoert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een cultuur niet (foutloos meer) kan schrijven.