Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke dagelijkse dingen die we dagelijks, vaak achteloos doen, zijn eigenlijk heel gevaarlijk en kunnen zodoende grote gevolgen hebben?

Bij welke bezigheden moeten we eigenlijk onze volledige aandacht hebben om gevaar te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Roken, drinken,sexen,eten, kortom: LEVEN....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes,+
Kimath
13 jaar geleden
het leven is dodelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Leven is gevaarlijk, ik ken een aantal mensen die eraan overleden zijn.
Kimath
13 jaar geleden
dat is toevallig, ik ook!
Volgens mij verspreid het zich..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sexen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WEl + je hoor, maar wat is er gevaarlijk aan sexen haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SOA's, zwangerschap, andere ziektes, verwondingen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Zwangerschap, andere ziektes" LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ absoluut beste antwoord!

Andere antwoorden (23)

Achteloos en dagelijks: dezelfde route naar school/werk. Met muziekje op, af en toe stoppen voor een stoplicht. Eigenlijk heel gevaarlijk bij het oversteken of het naderen van een kruispunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deelnemen aan het verkeer, ofwel: je op straat begeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Ongezond eten!!

Kan grote en onaangename gevolgen hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Koken. Denk aan een vlam in de pan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat aan de meeste dingen die we doen een risico zit... zelfs de dingen waar je echt niet bij nadenkt zoals een keelpastille onemen als je alleen thuis bent... hij zal maar verkeerd vliegen en je stikt zonder dat er iemand is die de heimlich greep kan toepassen... T zal trouwens voor t meeste eten gelden denk ik...
En zo zijn er legio voorbeelden te noemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denken dat 'die ene keer' of 'dat kleine stukje' er niet op aan komt.
Dus zitten er geen batterijen in de rookmelder, want het zou wel heel toevallig zijn als er nu bij jou brand uitbrak.
Dus doe je voor die drie straten je riem niet om, dat kleine stukje.
Dus repareer je morgen wel je fietslicht, er zijn toch straatlantarens?
Etc....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat mij weleens gebeurt, het fornuis op een hoge stand zetten, en het huis uitlopen, gelukkig is mijn man ook wel thuis om op te letten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je leven niet teveel laten leiden door angsten, maar ik denk ook wel eens; voor hetzelfde geld glijd ik uit in de douche met mijn hoofd tegen de wastafel. Dan lig je daar; je kunt best ongelukkig terechtkomen, en als je alleen woont....
Of je dondert flink van de trap, en ligt 'gezellig' met een gebroken been te wachten totdat iemand je komt redden..
Vergeet de huishoudtrapjes niet; voordat je het weet lig je beneden..
De meeste ongelukken gebeuren nog steeds in en om het huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Douchen, terwijl er een wasmachine draait die ook in dezelfde "natte cel"staat!

Als de deurbel gaat direct openen zonder te checken wie er voor de deur staat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt dat je verstand van elektriciteit hebt en daarmee begint te experimenteren terwijl je er geen verstand van hebt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achteloos ben je meestal in je eigen huis, waar je je veilig en op je gemak voelt. Je loopt de badkamer of de wc binnen, bent even afgeleid door iets of iemand, blijft staan en trekt dan de deur dicht...Oeps, je voet zat er nog tussen. Heb ik als kind meegemaakt: het topje van een van mijn tenen lag er af. Hup, met spoed naar de eerste hulp! Sinds die tijd zorg ik ALTIJD dat ik OVER een drempel ben voordat ik een deur sluit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat we de signalen van ons lichaan negeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lichaam
(Lees meer...)
13 jaar geleden
de telefoon opnemen terwijl je in het verkeer bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met zeep; je wordt daar spekglad van en voor je het weet verlies je je greep op de wereld en glij je er vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven, denk ik, is over het algeheel in iedere vorm ontzettend gevaarlijk. Hier staan we uiteraard niet bij stil (tenzij je als persoon op een bepaalde manier een probleem hebt). Dat is maar goed ook. Het leven is gevaarlijk, onvoorspelbaar, en de natuur is naar mijn idee continu aan het streven om zo min mogelijk energie te verbruiken. What comes up must go down.

Leven is risico, de mensheid (en de gehele planeet) heeft het al duizenden jaren uitgehouden, leven en dood blijft elkaar in evenwicht houden, dus ik verwacht eigenlijk niet dat je door nu extra je best te doen een verschil maakt. Doemdenken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gas aansteken. Als je het aandraait zonder het aan te steken......


oeps... effe afgeleid. BOEM!!!!

:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het bad stappen, autorijden/deelnemen aan het verkeer, koken, de trap af/op lopen (vooral t.a.v. kinderen), eten (bedorven voedsel, graten in vis, überhaupt wat er in eten zit), als je rookt: waar gooi je de peuk heen, vreemde mensen te veel toelaten in je leven, denken dat je kinderen geen gekke dingen doen, met stroom bezig zijn, informatie op internet plaatsen ;) ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zomaar even zwanger worden omdat je een kind wil maar verder nooit heb nagedacht over finacieen.

Föhnen in de badkamer

Tv op standby

Opladers in het contact Latem

Met bleek werken

Medicatie nemen

Verslavingen

Koken (brand)
Douchen ( uitglijden )

Je af laten lijden in het verkeer.

Doorslikken als je eigelijk nog niet lang genoeg gekauwd heb.

Kortom. Van alles.

X
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per ongeluk met een mes of kaasschaaf een stuk van je vinger eraf halen.. Of leven in een huis zonder rookmelder wat in je slaap in brand vliegt zonder dat je het merkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Het klakkeloos aannemen dat de overheid het beste met ons voor heeft. Denk hierbij aan alle verijdelde "terroristische aanslagen" (waar geen / weinig feiten over verteld worden).
- Alle camera's om ons heen en de camerasystemen die op elkaar aangesloten worden in deze richting. Straks kunnen ze je ook nog in de auto zien als je je navigatie bediend (en natuurlijk langs de kant zetten).
- Denken dat "chemtrails" fabels zijn, maar toch dagelijks onbewust grammen aluminium sulfaat en barium - en god weet wat nog meer - opsnuiven / zuigen.
- Geloven dat de kunstmatige zoetstof Aspartaam geen kwaad kan, oftewel de suikervervanger die in alle light dranken zit en tegenwoordig ook in sommige kauwgum zit
- Niet erbij stil staan dat alles waar corn syrup / maissiroop in zit - in het geval van overvloed net zoals aspartaam - slecht is voor het lichaam
- denken dat tieneridolen zoals Katy Perry en Lady Gaga onschuldig vermaak is voor onze kinderen (en met name dochters)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand aanspreken op zijn of haar gedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ademen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onbedoeld iemand kwetsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spuug over een schaafwond smeren om hem schoon te maken. Heb het zelf vaak zat gedaan als kind, maar ik kende ook een jongeman die daarna binnen 5 dagen het loodje legde aan een infectie met een killer-bacterie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding