Op welke datum zijn de studiebeurzen / studiefianciering ingevoerd?

Vroeger moesten mesen zelf betalen als ze wilde gaan studeren en om deze reden studeerde alleen de rijke. Wanneer zijn ze begonnen met het uitreiken van studiebeurzen en/of wanneer is de studiefinanciering ingevoerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste studiebeurzen werden verstrekt sinds 1815. Zeer begaafde studenten en onvermogende jonge mensen met een buitengewone aanleg kwamen in aanmerking voor deze beurs. In de jaren daarna werd er al veel gewijzigd. Zo wordt onder andere het budget voor de studiebeurzen verdrievoudigd, zodat ook minder welvarenden konden studeren aan het hoger onderwijs. Niet iedereen pakte de kans om te studeren. Het leenstelsel schrok af...

Lees verder!