Heeft de nederlandse overheid behaalde protocollen klaarliggen voor een grote waterramp?

Nederland ligt laag, er komt steeds meer water in omloop doordat het klimaat opwarmt (dit is een algemeen feit, maar ga geen discussies aan of het nou normaal is of dat het door de mens komt of een combinatie).
Er smelt steeds meer ijs en dat komt terecht in rivieren/zeeën.

Nou heeft Nederland een hoop preventieve maatregelen genomen met betrekking tot het tegen houden van water.

water is dus al heel lang een probleem dat Nederland in gevaar kan brengen en er is dus een hoop over nagedacht.
Het hard van Nederland ligt relatief gezien erg dicht bij zee, als dat onder water komt te staan ligt Nederland plat.

Heeft de nederlandse overheid plannen klaar liggen voor wat ze doen bij een grote waterramp?

en zo niet, zou het niet handig zijn, aangezien er steeds meer dreiging komt vanuit het element water.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die plannen liggen zeker klaar, en je kunt er ook donder op zeggen dat het, als het eenmaal zover is, net allemaal weer anders is.

http://www.floodsite.net/juniorfloodsite/html/nl/student/thingstoknow/geography/nederland1.html heeft veel info over overstromingsgevaar - en dat gevaar komt veel meer van de rivieren dan an de zee.
Dat is nou eenmaal het risico als je IN een delta gaat wonen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij zijn ze daar al mee bezig, en hebben ze al het een en ander daarvoor gevonden. er was een tijdje geleden een programma over op discovery.
hoop alleen dat het wel gaat werken:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam net een alweer wat ouder artikel tegen uit 2006.
Hoe het er nu mee staat weet ik niet.

http://www.nd.nl/artikelen/2006/november/06/noodplan-hoog-water-in-de-maak