Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Onstentenis betekent afwezigheid en onsteltenis is synoniem aan bij voorbeeld afgrijzen, afschuw e.d.
Je hebt het by the way verkeerd geschreven dus kon je het niet vinden in het woordenboek natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat de betekenissen betreft heeft Nmd het helemaal bij het juiste eind; echter wat de 'verbetering' betreft betreffende de schrijfwijze niet. De woorden zijn goed zoals Gras deze geschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het voorvoegsel"ont" is een werkwoordelijke betrekking.
Zoals bijvoorbeeld in ontboezemen. Het is zoiets losmaken van. Vergelijk ontmeren. Het voorvoegsel "on"daarentegen geeft het tegendeel aan
zoals bijvoorbeeld in "onvast". Of onrust.
Of onland. Of onzin. Meer een toestand dus.
In woordenboeken staan ook wel eens opvattingen.
En bijvoorbeeld in de Wiki komt de on-vorm voor. Ontegenzeggelijk. Er zijn ook woorden waar beide bij voorkomen.
Oneer en onteren. Oneigenlijk en onteigenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik had het zelf nog niet opgezocht, ik zag vanmorgen een rouwadvertentie daarin stond ontsteltenis, nu vind ik dat altijd een beetje overdreven als die persoon al stokoud is.
toen viel mij het andere woord in, als ik niet zo'n haast had was het waarschijnlijk wel met een t geschreven.
bedankt voor de reacties.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing