Valt een emailadres onder de privaciewet?

Een bekende heeft mijn emailadres gegeven aan iemand waarvan ik niet wil dat deze mijn adres weet,mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar staat geen straf op en het staat niet in de privacywet.

Antwoorden (1)

Nee hoor, een e-mailadres valt niet onder de privacywetgeving. Je kunt een e-mailadres (voor digitale post) het beste vergelijken met een huisadres waar normale poststukken heen gestuurd kunnen worden. Of je het leuk vindt of niet, iedereen kan zo'n adres aan anderen doorgeven. En mag dat ook doen.

De inhoud van e-mails valt wel onder de privacywetgeving, maar als je daar een beroep op wilt doen zul je met een goed onderbouwd verhaal moeten komen waarom jij schade ondervindt door openbaarmaking van de e-mail.
Pieter2011