Wat is leuk vrijwilligerswerk?

Goed voor je conditie? Voor je karma? Voor sociale contacten? Waar doe je het voor? Wat kan je aanraden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik heb jaren recreatiewerk gedaan voor vakantiegangers. Het leverde me vooral een hoop gezelligheid op. Veel leuke contacten met vakantiegangers, die allemaal blij zijn dat je ' s morgens hun kinderen leuk bezig houdt, zodat ze ook wat tijd voor zichzelf hebben. Die zelf ook enthousiast meedoen met volleybal, spooktochten of spelshows, sommige als deelnemer, de meesten als toeschouwer.
Mijn leukste herinnering ooit is dat we "Wie ben ik" hebben gedaan, we hebben twee toeristen gevraagd als captains, die waren zo enthousiast dat ze zelf hun team wilden samenstellen, zelf de prijzen wilden regelen en zelf ook met ideeen voor te raden woorden aankwamen.

Het leukst is dan dat de kinderen op de dag van vertrek bijna huilend bij je komen en dat de ouders je nog een keer extra bedanken.
Nee het leukst is als je ze een jaar later weer tegen komt en ze je dan nog blijken te kennen.

Het is niet goed voor mijn karma, wel voor de sociale contacten (en gedurende 1 van de vele jaren ook voor mijn studiepunten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

sportverenigingen
de brandweer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef computerles aan mensen met een verstandelijke beperking...
Ik doe dat omdat ik van ze hou en dan kan ik geen nee op zeggen...

Is niet goed voor mijn karma, niet goed voor mijn conditie, niet goed voor de sociale contacten, is niet goed voor mij, het is goed voor hen, daarom doe ik dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afsluiter van jouw antwoord verdient +1 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo niet goed voor jou karma?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik niet kan vervullen wat ik zou willen vervullen... Dat maakt karma...
(Ik ga ervan uit dat je weet wat karma is)
ik heb jaren op de dierenambulance gereden. zeer bevredigend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha jouw schermafbeeldfing is geweldig xD!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig he toen ik hem vond heb ik 20 minuten gelachen. :D
Leiding geven bij scouting is ook geweldig. Er gaat enorm veel tijd in zitten, maar die stralende koppies als ze op kamp door de (klei-)modder mogen rollen... De kinderen vinden het zo enorm leuk, dat maakt het alle moeite zeker waard!

(Hm, ik begin nu echt zin te krijgen in het groepskamp volgende week =D)