In de regering wordt je in principe niet gekozen. De koning(in) benoemt het kabinet, en vraagt hiervoor de formateur, die normaal gesporken fractievoorzitter van de grootste partij van de Tweede Kamer is, een kabinet samen te stellen. De koning(in) benoemt dan de ministers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel veel aardige vriendjes hebben in hooggeplaatste functies
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral heel erg sluw zijn en de juiste mensen kennen. Zorg al vroeg voor een hele aardige cv. Het gaat er niet om wat je doet, maar het moet vooral leuk staan. Zorg er voor dat mensen je belangrijk vinden en dat je andere belangrijke mensen kent. Af en toe moet je slikken en zaken door de vingers zien, een soort nemen of genomen worden. Je moet ook zorgen dat de waarheid altijd positief is voor jouw. Maar wees op tijd met het verlaten van een zinked schip. Maak veel vrienden maar wees bereid deze keihard te laten vallen als je daarmee je eigen lijf kan redden. Kortom, je moet een enorme hufter worden. Maar goed, uiteindelijk is de beloning daar. Een salaris van ton per jaar en de komende jaren een goede baan bij een of ander insituut zoals bij de VN oid. Daarnaast de garantie dat je de jaren erna in allerlei leuke commissariaten kan plaats nemen bovenop een goed geregled pensioen. Het kan dus heel lucratief zijn!