Waarom zijn er rondom borstkanker zoveel galafeesten?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel chique party's waar het thema borstkanker centraal staat.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkelijk nog nooit van gehoord.
Waar en wanneer vindt dat plaats dan ?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je naar een feest gaat van borstkankerpatienten. Wat moet je dan zeggen als je daar komt ?
Zoiets als :"Goede avond gezwelschap ?" Lijkt me wel wat crue en wrang allemaal .

Het beste antwoord

Om erbij te horen. Het is 'in' voor bekende Nederlanders om zich zogenaamd in te zetten voor de strijd om borstkanker. Dat doen ze dan bijvoorbeeld door met de blote bast in een roze tijdschrift te staan, met de vermelding dat ze trots zijn op hun borsten (ondanks dat ze zelf nooit borstkanker o.i.d hebben gehad).

Leuk dat er aandacht is voor borstkanker, maar naar mijn mening behoren andere strijd tegen ziektes ook aandacht en financiering te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik moest bijna lachen om deze vraag omdat je 'm zo grappig formuleert. Maar los daarvan: ik denk dat ze dat soort feesten organiseren om aandacht te vragen voor borstkanker en alle problematiek die daar bij komt kijken. Zodat er meer bewustwording en begrip komt onder mensen en meer geld voor onderzoek naar deze ziekte enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is het zo dat mensen die die party's willen bezoeken, daar veel geld voor betalen.
De netto opbrengst gaat dan naar het goede doel.

En borstkanker is een heel aansprekend goed doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is uiteraard goed bedoeld, maar het lijkt inderdaad wel een hype te worden. Veel Bekende Nederlanders en ook buiten Nederland zijn celebrities ergens ambassadeur/drice van Goede Doelen. Hoort bij hun status en wordt van hen verwacht Ik denk omdat ze het financieel goed hebben. Het zijn in de eerste instantie ook maar mensen zoals jij en ik, maar meer welgesteld. Die gala's zijn denk ik om andere bekende mensen de aandacht te trekken -wat niet anders kan- en zodoende de gewone man bewust te maken van al het onrecht op de wereld van inderdaad (borst-)kanker tot dierenleed. We weten allemaal wat voor leed er in de wereld is en er zijn zoveel speciale dagen in de wereld geroepen. Ik vind dat het aan jezelf moet liggen of je iets geeft of niet ongeacht Dierendag of Wereld Aids dag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oktober is de maand van de bortskanker.
deze maand worden er allerlei aktiviteiten ontplooid om borstkanker onder de aandacht te brengen, en dan kan het overkomen of het wat veel is allemaal.
Rieneke1