waar is meer culturele samenleving : in dorpen of steden?

-

Toegevoegd na 26 minuten:
ik bedoel hiermee waar het MEEST culturele samenleving is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

In Dorpen, ....in de steden is het over het algemeen multicultureel. En de oorspronkelijke cultuur inmiddels ver te zoeken.

Toegevoegd na 52 minuten:
In navolging van de toevoeging op de vraag...
In de stad is er meer culturele samenleving.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De stad staat altijd centraal in de culturele ontwikkeling. Al sinds de oudste steden is er een gelijklopende culturele ontwikkeling (schrift, mozaieken, wiskunde, astronomie, religie, beelden).
Vanwege het gemak zal iemand die zich met cultuur bezig houdt altijd de stad opzoeken, zeker in de fase dat hij het vak nog moet leren en een naam voor zichzelf moet opbouwen. Ook het wat meer informele contact tussen cultureel geinteresseerden komt makkelijker tot stand in de stad.
In dorpen zie je wel vaak dat mensen voor een groot gedeelte lid worden van de fanfare of de toneelvereniging, maar de getalenteerde mensen zullen allemaal naar de stad trekken om bijvoorbeeld onderwijs aan het conservatorium of de toneelschool te volgen.
Er zijn ook wel dorpen met een vrij rijke cultuur, maar dan is er vaak sprake van een culturele enclave. Een voorbeeld daarvan is Bergen NH en ook Oosterbeek is wel populair geweest onder schilders en dichters.