Wat is het doel van de mensheid?

Normaal is het bestaan van een organisme gebaseerd op vooruitgang.
In die zin dat je met voortplanting steeds vooruit Gaat met de ontwikkeling van het organisme.
De sterkere overleven, de zwakkere sterven uit.
Zo krijg je een steeds sterker wordent organisme dat er zo voor zorgt dat het minder snel zal uit sterven.

De mens deelt het niet meer in, volgens de wet is iedereen gelijk, hoe zwak of sterk die persoon ook is.

Dus het natuurlijke doel van het bestaan, wat betreft een organisme, geldt niet meer voor de mensheid.

Dus als we hier niet zijn om onze soort, qua genen sterker te maken, en we ons zoveel hebben voortgeplant dat we niet zomaar ff zullen uitsterven, wat is dan nog het doel van de mensheid?

Ik geloof dat alles met een rede gebeurt, en dat alles een doel heeft.

Maar wat is het doel van de mensheid?
Of hebben we totaal geen doel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Er is geen doel, er is nooit een doel geweest.

Het leven plant zich voort, niet omdat het daarvoor gemaakt is, maar omdat dat nu eenmaal is wat het doet. Zonder doel voor ogen, zonder vooropgezet plan. Alleen omdat iets een gedrag vertoont betekent niet dat er iets is dat dit gedrag oplegt. Als iets is, betekent niet dat het moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ghwerf01
een jaar geleden
Alles lijkt random als je geen patronen ziet.

Andere antwoorden (7)

Wat jij stelt,klopt wel, ware het niet dat de mensheid zoveel knappe koppen heeft voort gebracht,die heel veel vroeger dodelijke zieken hebben uitgeroeid en gezorgd hebben,dat mensen die vroeger niet ouder dan 50 of 60 jaar werden nu met gemak 80 of 85 jaar worden
Dus het doel dat de natuur beoogde is door de mens zelf teniet gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En intussen duiken er aan alle kanten weer nieuwe ziektes op, dus het blijft roeien tegen de stroom op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las vandaag det de veestapel op korte termijn moet worden verdubbeld om aan de vraag te kunnen voldoen. Al zijn de knappe koppen nog zo snel, de natuur achterhaalt ze wel...
De eerste mensen moesten de tuin van Eden uitbreiden over gans de aarde.Volmaakte nakomelingen zouden de aarde bevolken.
Ook moesten ze de dieren in onderworpenheid hebben.

Dit voornemen van God is een poosje gedwarsboomd.

Maar niet getreurd alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks ervan.
De mensheid is al een stuk ouder dan die tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En God bestaat niet, dus goedkomen doet het zeker niet. Welterusten. Ik vind inderdaad sommige jongen en meiden bijna volmaakt. Zijn dat de uitverkorenen? Het lijkt er wel op.
Wie zegt dat de mensheid niet zal uitsterven? Ik zie het meer als rennen op een lopende band: er komt een dodelijke ziekte, we vinden een medicijn, de band gaat iets minder snel lopen. Vervolgens komt er een nieuwe ziekte: de band gaat weer sneller, we moeten meer moeite doen, enzovoorts.
Momenteel zie je dat sommige 'gewone' ziektes ineens weer opduiken en dan in gevaarlijker varianten (denk aan griep).

En dat voor de wet iedereen gelijk is heeft totaal geen effect op de biologie: iemand die erg zwak is zal hoogstwaarschijnlijk toch eerder sterven dan een sterk iemand.

En dan heb je nog de externe oorzaken die je niet nu kunt controleren - de dino's hadden ook veel macht in hun tijd, en dat was ook ineens over.

Het doel van alle soorten is domweg: blijven bestaan. Zolang als dat mogelijk is, en voor alle soorten geldt: ooit komt er een eind aan. Dus we kunnen aannemen dat dit op termijn ook voor de soort Homo sapiens zal gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien van uit de natuur en de evolutie, is de mens na miljarden jaren, toevallig ergens ontstaan.
Door natuurlijke processen en zijn ontwikkeling, ontstond een steeds sterker menselijk ras, echter doordat de natuurlijk selectie, door onze eigen wetenschappelijke ontwikkeling, vrijwel niet meer werkt, blijven nu ook vaak de zwakkere onder ons in leven.
De wetenschap probeert iedereen zo lang mogelijk in leven te houden, hierdoor wordt de mens in het algemeen, snel steeds zwakker.
Ons voedsel wordt steeds minder goed, we eten te veel en te ongezond.
Door deze welvaart, worden we uiteindelijk nog steeds zwakker.
Virussen en bacteriën zijn onze grootste vijand aan het worden en deze zullen uiteindelijk wel winnen.
De mensheid heeft dus totaal geen doel, hooguit zo lang mogelijk overleven.
We zijn ergens in het duistere verleden ontstaan en zullen ergens in de duistere toekomst weer verdwijnen.
Mogelijk overleeft een klein deel van de mensen en dan zal alles weer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol maken
En genieten van het leven zolang het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensheid: Geen enkel doel.
Het bestaan van een organisme: geen enkel doel.
Voortplanting: geen enkel doel.
Ontwikkeling van wat dan ook: geen enkel doel.

De aarde is gewoon een stofje in het heelal, het ALLES,
en wij stellen niks voor.
Niets meer en niets minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! Niet meer en niets minder.
+
Er is een doel. Ik vrees alleen dat alle religieuze en filosofische systemen de boot hebben gemist. Als er een god is en we in de hemel komen. Waarom dan? Als het allemaal geen nut heeft. Waarom niet accuut van kinderen afzien en collectief zelfmoord plegen. Als het om plezier te hebben. Waarom is er dan leed? Dood, ziekte en ouderdom zijn onvermijdelijk. Als je zelf maar iets mag verzinnen. Blijft dat een verzinseltje.

Toch blijft het ontstaan van het universum, leven en bewustzijn tamelijk wonderlijk. De natuurconstanten die tamelijk precies zijn en dat we geen spoor van buitenaards bewustzijn zien. Net zo wonderlijk als schilderijen, muziek of toneel en dans.

Mijn gok: Er is een diepere zin. Die zin is kenbaar, maar we kennen die zin nog niet.
een jaar geleden