Welke veranderingen zijn er in de opvattingen van de overheid over de verharding van de maatschappij?

Had de overheid vroeger andere opvattingen? Zo ja, welke opvattingen waren dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat ik van ze ( van de gevestigde overheidsclubs) hoor, is dat het populisme de schuld krijgt. Figuren als Wilders , die aanzetten tot vreemdelingenhaat, verzuiling en verharding.
Ook hoor ik (meer rechtse) politici beweren dat het vooral te maken heeft met de zorg van wieg tot graf. Mensen laten alles door instanties gebeuren en zorgen niet meer voor elkaar op humane gronden.
Links geeft rechtse graaiers juist weer de schuld. Doordat zakkenvullers in het groot hebben gekaapt (en nog) zijn anderen wel gedwongen hun eigen graantjes te bevechten.
Het is gewoon een vorm van overleven. Als niemand voor je zorgt, moet je het zelf maar doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Absoluut, straffen waren niet mis. Denk aan onthoofden, radbraken, verbranden, ophangen, opsluiten met alleen brood en water, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja voeger zou men er niet over gedacht hebben om te gaan sleutelen aan de hypotheek rente aftrek, en moet je kijken wat ze nu willen.