Warom worden loodgieters altijd uitgebeeld als dik,En kun je altijd de bilnaat zienxD?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heet een stereotype. Loodgieters zijn ietwat gezette mannen (bierdrinkers, vleeseters) met een afhangende spijkerbroek en een bierbuik. Zo heb je ook stereotype beelden van advocaten (keurige mannen in strak pak met das) of boeren (overall en klompen). Mensen vinden dat soort beelden herkenbaar en veilig. Het wil natuurlijk niet zeggen dat iedere loodgieter aan dat beeld voldoet, of dat iedere boer in een overall en klompen rondloopt. Het is gewoon een algemeen beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze worden niet allemaal zo afgebeeld. Van de 65 plaatjes hebben er maar 2 een blote bilnaad!