Als je vaak kijkt: vergroot het je eenzaamheid want je hebt geen contact met anderen mensen. Zelfs samen kijken vergroot het eenzaamheidsgevoel vind ik, tenzij je bijv met een groep voetbal kijkt en daar erg van geniet.Maar stomweg kassie kijken, niets zeggen, geen kontakt zoeken dat vergroot je eenzaamheid vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het vergroot of verminderd niet de eenzaamheid maar het geeft een tijdje afleiding.

Toegevoegd na 4 minuten:
In dat opzicht vergeet je dus voor even hoe eenzaam je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk persoonlijk eenzaamheid niks te maken heeft met tv kijken en of computeren natuurlijk zal een eenzaam persoon gemiddeld meer tv kijken of achter de pc zitten dan iemand die niet eenzaam is dit zal niet de eenzaamheid verminderen tv kijken en met je pc bezig zijn is immers sowieso anders dan contact van persoon tot persoon

Wie dagelijks urenlang voor de televisie of de computer hangt, schakelt de spieren onderin zijn rug uit. Het kan maanden of misschien wel jaren duren voordat de ernstige pijn die daardoor ontstaat, is genezen. Dat staat in het verslag van een studie in het wetenschappelijk blad New Scientist.

Een team onderzoekers van de universiteit van Queensland in Australië liet voor het onderzoek negentien jonge mannelijke vrijwilligers acht weken het bed houden. Zij denken dat uren voor de televisie of pc hangen hetzelfde effect heeft: de spieren die de onderrug steunen, verslappen. Sommige van de vrijwilligers waren na zes maanden nog niet hersteld, hoewel zij een oefenprogramma volgden