mag de politie je tuin betreden en je 5 wietplanten omhakken? op dezelfde datum 'n hand geschreven brief met 'n waarschuwing in de bus..

Toegevoegd na 4 minuten:
op 'n papiertje met ringband gaatjes er in..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja, het zal wel vragen opleveren, maar goed, laat ik dit eerst even dichttimmeren: Wiet is NIET legaal. Maar wordt gedoogd. Echter de politie en het OM zal niet snel optreden bij 5 planten, omdat dit een leidraad is om hier niet tegen op te treden. Dus het lijkt me ook niet plausibel dat het echt de politie is geweest. Zeker niet op zo'n vodje papier. Maar stel het was wel de politie geweest, zouden ze dat dan mogen? Het antwoord erop is ja. Op grond van de opiumwet, artikel 9, mogen zij iedere plaats betreden en doorzoeken, met inachthouding van de wet op binnentreden woningen, als zij een redelijk vermoeden hebben van de aanwezigheid van drugs en mogen deze inbeslag nemen. Ook als het maar 5 planten of minder zijn. Want zij halen de bevoegdheid uit de strafbaarheidstelling, de opiumwet. In de opiumwet worden geen hoeveelheden genoemd. Echter, heeft het OM bepaald en zogezegd de regel ingevoerd dat tegen 5 planten of minder geen procesverbaal wordt opgemaakt. Dit is dus een afspraak en staat los van de wetgeving. Wettelijk mag het niet, maatschappelijk wel. Dus puur antwoord op jouw vraag, ja dat mogen ze. Nu mijn visie: Ik denk dat een buurman of wat dan ook even slim dacht te zijn, zich irriteerde aan jouw wietplanten en deze heeft verwijderd. Met een intimiderend briefje erbij dat het zogenaamd de politie was. Bel morgen even op, dan weet je het helemaal zeker.

Neej dat kan en mag niet ?!!

Nee, dat mogen ze niet en het briefje klopt ook niet.

5 planten mag je voor eigen gebruik houden dus wat de "politie" gedaan heeft mag niet. Politie tussen aanhalingstekens omdat ik niet geloof dat een professionele agent zo'n fout maakt en een handgeschreven brief inlevert.

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regel...

vast een vervelende buur of verre vriend die je een hak gezet heeft. (waren ze al klaar?) je mag er toch drie hebben? handgeschreven brief? ik zou ze maar eens bellen, gewoon een open vraag van wat is er gebruikelijk. als het daadwerkelijk de politie was, dan zou je er toch nog wel meer van horen?

Nee zeker niet. Ten eerste zijn vijf wietplanten volgens mij nog legaal en ten tweede zal de politie nooit een handgeschreven kladje in de bus gooien.

Ja hoor dat mogen ze !!! Dat doen ze hier Amersfoort al jaren.

print je deze page ff uit, en hang je die aan je tuinhek ofzo? http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/softdrugs Toegevoegd na 2 minuten: als je er helemaal een stunt van wil maken moet je bij het kadaster je erfgrenzen opvragen, deze plattegrond even inkleuren met 2 kleuren: publiek terrein (looppad waarsch.) en eigen grond

Jongen, je bent gewoon bedrogen. Je hoeft niets van het (soft)drugs beleid af te weten om in de gaten te hebben dat hier iets niet klopt. Je bent zoals eerder gezegd gewoonweg bedrogen, ik raad je aan aangifte te doen van diefstal.

Dit mag zeker wel... Het hebben van wietplanten is niet toe gestaan... Er is een Gedoogbeleid in Nederland... wat betekend dat ze 5 planten door de vingers zien ( bij mij tenminste wel, 3 jaar geleden) Mits: Er geen overlast is zoals stank, of overgroei, het 2de telefoontje is meteen de druppel, zegmaar... ze mogen niet onder een lamp, zeil, of wat dan ook om beter en sneller te groeien... wel ontzettend lullig dat de politie en de gemeente zo lekker langs elkaar heen loopt... maargoed, daar heb je nu niets meer aan... en bedank vooral de oplettende buurman/ buurvrouw ;) groetjes moonflowertje

Bronnen:
moonflowertje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100