Vader heeft nooit alimentatie betaald kan dit gerechtelijk nog met terugwerkende kracht nog worden opgeëist?

vader heeft van 1991 tot 2002 verzuimd alimentatie te betalen over 2 kinderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

volgens mij gaat het tot vijf jaar terug dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Art 1:403 BW schreef:
Geen uitkering is verschuldigd over de tijd, die op het tijdstip van het indienen van het verzoek reeds meer dan vijf jaren is verstreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan uit de vraag sowieso niet opmaken of het is vastgesteld of dat het alleen een wens is. Daarnaast verjaren alle vorderingen na 5 jaar. Dus waarom is dit niet zo met alimentatie. In ons geval was het namelijk wel zo.
nee dat gaat niet
dan had de tegenpartij dat in die periode aanhankelijk moeten maken bij de rechtbank en niet vanaf 19 jaar terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helaas, zo werkt het niet. Je moeder had in die tijd gelijk kenbaar moeten maken dat ze kinderalimentatie wilde. Als ze dat niet heeft gedaan, dan kan daar nu niet meer op terug gekomen worden.