Waarom wordt er in Nederland op het middelbaar onderwijs, een hoger Engels niveau gebruikt dan de meeste Europese landen?

In sommige Europese landen spreken de inwoners van dat land, amper of geen Engels. Spanjaarden of italianen bijvoorbeeld. Waarom wordt er niet een Even hoog niveau gebruikt in heel Europa voor Engels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zouden wij ons niveau verlagen? Het heeft alleen maar voordelen om een hoger niveau te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat wij gewoon kei slim zijn!!

Het beste antwoord

Nederland is een klein land, wij moeten ons meestal aanpassen als wij met buitenlandse landen willen handelen.

Nederlanders zijn over het algemeen goed in talen. Op de middelbaar onderwijs wordt naast Engels en Nederlands ook vaak Frans en Duits gegeven. Dit om ervoor te zorgen dat Nederlanders mee kunnen doen met de grote handellanden

Als de VS handel wil drijven met Nederlands en de Nederlanders zich niet goed verstaanbaar kunnen maken gaat de VS niet verder met ons handelen. En ze gaan al helemaal niet proberen om Nederlands te leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het Nederlands taalgebied maar heel klein is en je er niet aan ontkomt dat je in je vervolgopleiding (op MBO, HBO of WO-niveau) Engelse vakboeken zult moeten lezen. Ze worden eenvoudigweg niet vertaald in het Nederlands.

Bovendien is de kwaliteit van het Nederlandse onderwijs in vergelijking met b.v. het Italiaanse onderwijs erg hoog. We gaan toch niet onze normen bijstellen om net zo gemiddeld te worden als 'de rest van Europa'?