Wat betekend ``anne``?

Ik hoor spelende allochtone kinderen vaak ``anne`` roepen, of iets wat daar op lijkt.
Heeft iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen?
Heb niet de indruk dat het een naam is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Dat betekend Mama ......................ik weet dat ook nog niet zo lang en dacht ............ze heten toch niet allemaal anne !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen! Toch hoor ik het ze ook roepen als hun moeder niet in de buurt is, maar wel de lerares van hun school. Misschien noemen ze die dan ook wel anne...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het mijn man laten vragen aan een Turkse collega..........dus het lijkt mij dat het dan wel goed is !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja idd Loenie hahahaha

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds mijn zoon een tijdje in turkije werkte, noemt hij mij vaak anne, het turkse woord voor mamma!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anne/anna betekent mama in het turks/marokaans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is al gezegd, maar hierboven, het wordt alleen door Turken gebruikt en niet door Marokkanen.