Meeste mensen merken dit niet op. Ze blijven hetzelfde bedrag betalen voor het pakje shag, terwijl het eigenlijk duurder is geworden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dit doen ze niet nu ineens, dit is al jaren zo. Gewoon een hele doortrapte manier van prijsverhogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om winst te maken.
wilt men zo graag de verkoop minderen, gaan ze er minder in doen waardoor je snellen eer nieuwe koopt -.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit doen ze ook met sigaretten je betaalde eerst 5 euro voor 25 sigaretten, nu zitten er nog 23 in.
Dit is om de prijs niet te verhogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkapte accijnsverhoging.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als niet roker een vreemde vraag om te beantwoorden.
Omdat echter de accijns een substantieel deel van de kosten uitmaken zal dat op grond van waarschijnlijkheid de reden zijn.
Het is immers een verhoging van ongeveer 15% van de prijs.
Zou het product ineens zoveel duurder worden (afgezien van accijns) dan zouden consumentenclubs en overheidsinstanties in het geweer komen.
Klopt wel aardig met de komende boeteverhoging van 15%........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar is de prijs van tabak verhoogt.
Omdat zij de prijs niet wilden verhogen hebben zij er maar minder tabak in gedaan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men probeert de mensen op die manier te laten stoppen met roken.

De sigarettenindustrie moet er naar streven om de mensen minder te laten roken. Bij deze dus.