Als een vrouw in de overgang gaat, dan is dat voor veel mannen een geldige reden om het huis te ontvluchten. Het liefst doen ze dat op een harley of met een porsche.

Door deze opvallende vervoersmiddelen lijkt het of mannen vaker een midlife crisis hebben dan vrouwen...

;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal zeker zo kunnen zijn dat (getalsmatig) meer mannen dan vrouwen een midlife crisis hebben. Onderzoekers zullen dat hebben vastgesteld. Voor wat betreft de mate van last die zowel mannen als vrouwen daarvan ondervinden (en dat is je vraag naar ik aanneem), spelen veel psychologische factoren een rol, waaronder bijvoorbeeld het verschil in de wijze waarop mannen en vrouwen met die last omgaan. Eveneens heeft dat verschil te maken met de verschillen in karaktereigenschappen tussen mensen, die overigens minder specifiek gelden als aanwezig tussen mannen en vrouwen. Dat is veel meer individueel bepaald. 'k vind je vraag overigens goed, mooi en zuiver!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat dat zo is.
Heb je een onderzoek waaruit dat blijkt?

Het heet anders, maar vrouwen in de overgang - en daarvoor - hebben wel degelijk ook hun midlife crisis.

Het besef dat de helft van je leven voorbij is
en je jeugd weg is en je dromen niet verwezenlijkt.

Het hangt van de persoon af hoe iemand daar mee omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vrouwen pragmatischer zijn, meer werken, dubbel werken (thuis en werk) en mannen iets te veel kunnen nadenken over de zin en onzin van het leven : zo ontstaat de zogenaamde midlife op 30,40 en 50 en op 35, 45 en 55. Grapje maar dichter bij de waarheid dan je kunt vermoeden. Want veel midlifes zijn uitvluchten om uit de saaiheid van het dagelijks bestaan te ontsnappen.