Hoe betrouwbaar is Plan?

Met dit goede doel sponsor je een kind.. Ik wil dit gaan doen en ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Plan was voorheen bekend onder de naam Foster Parents Plan. De organisatie kwam in 2002 negatief in het nieuws omdat een bestuurder een belachelijk hoog salaris ving (18.000 euro per maand). Zulke clubs wantrouw ik altijd. Zie link.
Google ook eens op "Foster Parents Plan Commissie De Boer".
Maar ze zullen best wel goeie dingen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vroeger hadden wij een foster-parents-kindje. Die kreeg dus van ons (via de organisatie) geld om haar leven te verbeteren. Toen kregen we regelmatig foto's en brieven van haar waarin duidelijk werd dat het geld ook echt hielp.

Nadat Foster Parents Plan negatief in het nieuws kwam (zie antwoord hierboven) zijn mijn ouders gestopt met het sponoren van de managers. Hoe betrouwbaar de organisatie nu is weet ik niet, maar ik ga ervanuit dat de organisatie niet meer zo onbetrouwbaar is als toen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond op hun website dat van elke euro 80 cent naar de projecten gaat, dat scoort best goed! ook hebben ze jaarverslagen online staan, en bezitten ze de nodige keurmerken. Ik kan me niet voorstellen dat er hier nu nog iets gigantisch mis gaat met het geld, dus echt wel betrouwbaar!
Maar, als het mijn geld was zou ik het eerder aan een kleinschalig project doneren waar de directeur geen salaris krijgt en je gewoon rechtstreeks aan m kunt vragen waar het geld heen gaat. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.estellafonds.nl/
Er zijn genoeg andere voorbeelden te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!
Hier is nog zo'n kleinschalig clubje, dat goeie dingen doet voor kinderen in Brazilië. Initiatiefneemster is een ouwe vriendin van me.
http://www.stichtingsorriso.nl/
Ik geef aan geen enkel goed doel meer sinds bekend is geworden dat er tijdens een vorige krisis miljoenen euro's verloren gingen door verkeerde beleggingen.
Nu komt het er op neer dat er eerst nog meer bij elkaar geschraapt moet worden om vervolgens van de dikke reserve iets te gaan ondernemen
Ook is mij een geval bekend van de tsunami waar er van collectegeld een compleet vakantiepark is gebouwd door mensen die geen directe nood hadden.
Daarnaast is tijdens deze zelfde tsunami door een bellende miljonair geschetst wie uiteindelijk altijd het geld binnenbrengen.
De beste man riep namelijk alle miljonairs binnen Nederland op een bedrag van 10.000 € te schenken.
Dat zou met de +/- 100.000 miljonairs in Nederland een bedrag opleveren van 1 miljard euro.
Dit in schril contrast met de tweehonderdmiljoen die door de hele bevolking zijn opgehaald.

Als er ooit een organisatie komt die op een non profit basis werkt ( waar uiteraard de onkosten wel uit het potje moeten komen ) ben ik de eerste die weer gaat geven.