waarom steunt Europa, Amerika altijd bij een oorlog?(of bij veel)

als je kijkt naar hoe amerika er nu voor staat, dan zie je toch dat dat systeem ook niet de oplossing is. . .waarom vertellen ze andere landen altijd hoe ze moeten leven en wat nou goed of fout is terwijl, er geen absolute waarheid is. . een oorlog is altijd fout, wat de rede ook is, en het is pure geldverspilling en tijdverspilling. . .en iedere keer als amerika zegt: dat land is fout bezig, daarom vallen we hem aan, huppelt europa er als blije lammetjes achteraan. . kunnen we niet gewoon beter op de problemen in ons eigen land richten dan iedere keer "de grote broer"amerika volgen?
ps ga niet zeggen dat amerika ons gered heeft van de duitsers. .en dat we het wel verplicht zijn. .want als amerika zichzelf kapot maakt hoeven wij er toch niet achter aan te springen. . .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In de Vietnamoorlog deden de VS aan containment politiek. Dit wil zeggen dat elk land dat communistisch werd de kop ingedrukt moest worden. Ze geloofden in de dominotheorie: als één land communistisch wordt (Vietnam) dan worden ook Laos, Cambodja, etc. communistisch.

In de Tweede Wereldoorlog probeerde de VS te voorkomen van Nazi-Duitsland heel Europa in haar macht kreeg.

Amerika probeert overal op de wereld vrijheid en gelijkheid te krijgen, want dit zijn de belangrijkste kenmerken van de VS, maar het is onlogisch om dat met oorlog te doen. Europa huppelt er vrolijk achteraan omdat Europa de VS te vriend wil houden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Europa steunt Amerika, want ze zijn belangrijke handelspartners zijn. Ook vanwege toerisme, militaire macht, politieke samenwerking, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen heeft wel bijna familie in de VS. Klinkt kinderachtig, maar is wel de oorzaak. Er is een grote mate van verwantschap.
Ook al vinden we Amerikanen oppervlakkig, hebzuchtig, opportunistisch, kortzichtig-het komt allemaal wel ooit aan de orde- toch zijn ze ""familie"". Pas als onze belangen, die nu nog zeer verstrengeld zijn, juist op economische gebied, werkelijk tegengesteld komen te liggen, dan pas zullen we ons onafhankelijker gaan opstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wel, alleen begrijp ik het niet dat we zo dom zijn als europeanen, we liggen toch voor onszelf denken en niet achter een ideologie van amerika aanlopen (dat zichzelf hartstikke kapot maakt/heeft gemaakt.
+
Amerika is machtig en , neem Nederland, we zijn eigenlijk maar een kaboutertje, we denken wel van niet, maar toch.....

Grote vrienden wil je te vriend houden, dus daar loop je achteraan en dat geldt voor veel meer landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika is thans nog rijk en machtig en iedereen wil flirten met die machtige vriend. Ik zie Balkenende nog lopen. Hij liep zelfs als grote broer Bush liep, ondanks het feit dat JPB geen O-benen heeft, maar toen deed hij van wel, omdat GWB ze heeft. (Dat zal 's avonds pijn gedaan hebben!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad, hoe balkenende zich daar gedroeg. . als een klein kind in een speeltuin. . .en dat is dan onze minister president :). . of eigenlijk :((((((((((
In europa zijn ze nog niet vergeten wat de amerikanen vroeger voor europa hebben gedaan in de oorlog die wij gehad hebben .