Kan ik reageren op een kamer als ik hier maar een paar maanden wil verblijven?

Ik wil namelijk de laatste maanden van dit schooljaar nog op kamers. Maar er zijn geen tijdelijke kamers vrij voor deze maanden. Er worden wel genoeg kamers aangeboden vanaf 1 april, maar natuurlijk willen ze een huisgenootje dat er langer blijft wonen dan 3 a 4 maanden.
Kan ik dit maken? En wie is er dan verantwoordelijk voor het vinden van een nieuw huisgenootje als ik weg wil na een paar maanden?
En zijn er dan genoeg potentiële nieuwe huisgenootjes die rond juni/juli op zoek zijn naar een kamer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is natuurlijk niet erg netjes, maar ik zou tijdens het hospiteren niet vermelden dat je maar kort wilt blijven. Dat zien de overige bewoners wel weer als jij weer verhuist. Als je weg gaat na een paar maanden, dan organiseren de bewoners weer een nieuwe hospiteeravond en is er zo weer een nieuwe bewoner gevonden, zeker als je rond de zomer vertrekt. Daarna begint het nieuwe studiejaar weer en dan staan er een hoop mensen te springen om een kamer, dat zal geen probleem zijn! Naar mijn mening kun je dat maken, omdat ik het zelf altijd wel leuk vind als er regelmatig nieuwe huisgenootjes zijn in ons huis! Leuk voor de afwisseling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het dus niet zo als ik weer wil verhuizen, dat ik moet blijven betalen totdat mijn huisgenoten een ander huisgenootje hebben gevonden?
Wie betaalt dan de huur van 'mijn' kamer in die tussentijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je wel een punt idd. Ik weet niet hoe dat geregeld is. Maar mijn ervaring is, dat er binnen no time weer 30 nieuwe aanmeldingen zijn. Ik heb dit al een keer of tien mee gemaakt in mijn huis. Het is wel jouw verantwoordelijkheid om tijdig aan te geven dat je weer gaat verhuizen, sowieso een maandje van tevoren. Iets eerder misschien. Dan kan er een avond worden georganiseerd en als er dan niemand bij zit, dan is er nog genoeg tijd voor nog een hospiteeravond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjwel voor je eerlijke antwoord :)